חיבוק ח(כ)ם

הורים, רוצים ילד חכם? חבקו אותו

מחקר חדש מגלה שיש קשר בין החיבוקים שהילדים שלנו מקבלים מאיתנו, ההורים, לבין התפתחותם השכלית. ככל שהילד ייעטף בחום ובאהבה - המוח שלו יגדל יותר (הורים)

(צילום: שאטרסטוק)

כל הורה טרי יודע שישנם השפעות מוכחות על התפתחותו הרגשית של הילד לפי יחסו של ההורה, כך שילד שנעטף בחום ובאהבה וקיבל חיבוקים מהוריו יגדל ויתפתח רגשית בצורה בריאה יותר.

מחקר חדש מגלה שיש קשר בין החיבוקים שהילדים שלנו מקבלים מאיתנו, ההורים, לבין התפתחותם השכלית. על פי המחקר ככל שהילד ייעטף בחום ובאהבה - המוח שלו יגדל יותר.

המחקר שנערך בבית החולים לילדים Nationwide שבאוהיו, כלל בתוכו 125 תינוקות, פגים ותינוקות שנולדו בריאים, ובדק איך הם מגיבים למגע פיזי.

על פי התוצאות, פגים הגיבו פחות למגע בייחס לתינוקות שנולדו בריאים. דבר נוסף שגילה המחקר הוא שתינוקות שהוריהם הרעיפו עליהם אהבה במגע או שקיבלו חום מצוות בית החולים, הראו תגובה מוחית חזקה יותר.

לדברי החוקרת הראשית ד"ר נטלי מייטרה, התגלית האחרונה מלמדת שדבר פשוט כמו מגע פיזי או נענוע התינוק בידיים יכול לעשות הבדל גדול בהתפתחות המוחית שלהם.

"חשוב מאוד שתינוקות פגים יקבלו מגע חיובי, כמו ליטוף וחיבוק על ידי ההורים, מכיוון שזה חיוני עבור התגובה המוחית שלהם בדרכים דומות לאלו של תינוקות שהיו בתוך רחם אמם", אמרה מייטרה ל-Science Daily.

אז גם אם אתם חסומים רגשית, קחו את המחקר הזה לתשומת לבכם ונסו לעטוף את הגוזלים שלכם בכמה שיותר חום שיגרום להם להתפתח רגשית ושכלית בצורה הטובה ביותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר