האם נמצא פתרון אמיתי לבעיית ההתקרחות?

בישראל גיל ההתקרחות הוא מהמוקדמים בעולם, אך הפתרון נראה קרוב מתמיד ויתכן כי בתוך מספר שנים תופעת ההתקרחות תהיה נחלת העבר (Men)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

נדיר למצוא קבוצת אנשים בלי האחד שמתחילה לבצבץ לו קרחת קטנה במרכז הפדחת ועתידה להתפשט לכל הראש ולנצנץ למרחקים. האנשים שסובלים מהתקרחות מנסים בכל כוחם להלחם בתופעת הטבע הזו, הם משנים תזונה ומאביסים עצמם בכדורים שונים שמבטיחים סוף להתקרחות, וחלקם המיואש עובר השתלות שיער שישווה להם מראה צעיר וגולש.

אך יתכן כי בתוך מספר שנים תופעת ההתקרחות תהיה נחלת העבר, חוקרים ממספר אוניברסטאות ברחבי ארה"ב טוענים כי תופעת ההתקרחות נובעת מהאופן שבו תאי הגזע שלנו מפרקים גלוקוז במחזור הדם שלנו, תוצאות המחקר עתידות להוביל לפריצת דרך בטיפול בבעיית הנשירה.

על פי המחקר שהתחיל כבר לפני מספר שנים, אך את פריצת הדרך המשמעותית שלו רשם בתקופה האחרונה, הגלוקוז עובר עיבוד במחזור הדם לחומר שנקרא פירובט שהיא סוג מסוים של חומצה. תאי הגזע יכולים לפרק את הפירובט בשתי דרכים: הראשונה היא להפוך אותו למיטוכונדריון שייצר אנרגיה לגוף, והשנייה היא להפוך אותו לחומצה לקטית.

האמת היא, שגם אנחנו לא הבנו יותר מדי מהשורות האחרונות, אך הדבר החשוב שהבנו הוא שהפתרון לבעיה שמדירה שינה מעיני רבים וקרחים צומח לו במהירות, והולך להחזיר לכל אותם המתקרחים את שמחת חייהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר