"לא מאפשרת מעבר"

תביעה נגד עיריית הרצליה על החוף הנפרד

גדרות היוטה שמקיפות את החוף הנפרד בהרצלייה מעלות את זעמם של תושבים הטוענים כי ברצונם לעבור ליד החוף וכי לא ייתכן שהחוף ייחסם לחלוטין גם למעבר מצדו (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
החוף הנפרד בהרצליה (צילום: עיריית הרצליה)

תושבים הגישו תביעה ייצוגית נגד עיריית הרצליה, לאחר שזו הציבה בשל הרצון להסדיר את גדרי הצניעות סביב החוף הנפרד גדרות יוטה ברצועת החוף שבין המרינה לחוף הצוק, שהוכרזה כחוף עם רחצה נפרדת לנשים ולגברים וחסמה את המעבר לציבור הרחב.

לדברי התובעים העירייה מונעת כעת מנשים וגברים לעבור בשעות מסוימות ברצועת החוף שנחסמה, ששימשה בעבר לריצות ופעילויות ספורט, ואיימה בקנסות על כל מי שביקש לעבור.

עו"ד יחזקאל ספיבק, ממגישי התביעה, אמר: "מי שלא שייך למין הנכון ביום הרחצה לא יכול לעבור בכלל. בצד החוף נפרד צריך לאפשר את המעבר לציבור".

בראיון לאולפן ynet אמר עו"ד ספיבק כי "אין לנו שום בעיה עם העובדה שקיים שם חוף נפרד. הבעיה היחידה שלנו, והיא בעיה קשה מאוד עבור חלק גדול מהציבור, היא שבחוף הנפרד יש חסימה מהצוק ועד קו המים. גם בצד הצפוני וגם בצד הדרומי יש גדרות יוטה ירוקות, ואחריהן אפילו תוספת של גדר יוטה כחולה שמונעת כל מעבר. אנחנו טוענים שאפשר לקיים חוף שהוא חוף נפרד, אבל בצדו צריך לאפשר זכות מעבר לציבור, ויש לזה פתרונות".

הוא הוסיף: "למרבה הצער עיריית הרצליה לא רואה את הפתרונות האלה, וזו הסיבה שנאלצנו להגיש גם תביעה יצוגית בשם אנשים שרצו לעבור בחוף, עברו בחוף, נהגו לעבור בחוף ונהגו להתעמל לאורך רצועת החוף. זו בעצם רצועת החוף היחידה שנותרה באזור כרצועה פתוחה וארוכה".

עו"ד ספיבק ציין את חוף קריית צאנז בנתניה כדוגמה לחוף שהוא חוף נפרד זה שנים ארוכות, שבו מתאפשר מעבר לציבור הכללי. "שני הדברים דרים ביחד בכפיפה אחת בצורה מצוינת - הציבור שרוצה הפרדה נמצא בתוך השטח הסגור, והציבור שצריך לעבור עובר בצדו המזרחי בין החוף לבין המצוק. הכל בסדר וכולם מסתדרים אחד עם השני, וכולם מצליחים ליהנות מהחוף והחוף ורצועת החוף לא נחסמת".

לדבריו, לפני שהגישו את התביעה הייצוגית, פנו בעניין לעיריית הרצליה בניסיון להגיע לפשרה. "התשובה של העירייה הייתה מאוד נחרצת. היא לא ציינה שום פתרונות אפשריים והיא לא הביעה אפילו אמפתיה לבעיה של החלק הגדול של הציבור שלא יכול לעבור בשטח הזה. אני רוצה לציין גם שעיריית הרצליה קיבלה מכתב של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד דינה זילבר, שאומר במפורש שבתוך שטח של חוף נפרד צריך לאפשר בצדו גם מעבר לציבור הרחב, וגם למכתב הזה העירייה לא מתייחסת".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה כי הם יגיבו אחרי שיתקבלו יותר פרטים והם ילמדו את הנושא הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר