סוכל ניסיון חדירה

ניסה להיכנס לבסיס מסווג עם תעודה מזויפת

עובד קבלן ניסה להסתנן לבסיס מסווג של חיל המודיעין באמצעות תעודת זהות מזויפת. המאבטחים שחשדו בו זיהו את הזיוף והזמינו את המשטרה שעצרה אותו מידית לחקירה (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חגי דקל, ynet)

פריצה חמורה לאחד מבסיסי המודיעין המסווגים ביותר, נמנעה ברגע האחרון בשל ערנות המאבטחים, כך דווח ב"ידיעות אחרונות". עובד קבלן, ממוצא ארמני, נעצר לאחר שניסה להיכנס לבסיס צה"ל באזור המרכז באמצעות תעודת זהות מזויפת.

מפרטי החקירה שהותרו לפרסום עולה כי החשוד, שמועסק בחברה שמספקת שירותי הסעדה בבסיס המסווג ביותר של חיל המודיעין, הגיע בשבוע שעבר לשערי הבסיס והזדהה כעובד אזרחי שהגיע כדי להחליף עובד אחר שנעדר מהעבודה באותו יום. האיש, עורר את חשדם של המאבטחים בש"ג. לאחר שבדקו את תעודת הזהות שהציג, גילו כי בכלל מדובר בתעודת זהות של אדם אחר ושהתמונה בה הוחלפה באופן ידני.

בעקבות זאת מיהרו המאבטחים להזמין את המשטרה שעצרה את העובד החשוד. לא ברורה עדיין הסיבה מדוע השתמש העובד בתעודה מזויפת והאם היו לו כוונות זדוניות.

כעת נערכת בדיקה בכל בסיסי חיל המודיעין בארץ כדי לוודא שעובדי קבלן אחרים לא הצליחו להסתנן בדרך דומה לבסיסים מסווגים. לאחר התקרית הזאת - ובעקבות גניבת כלי הנשק מבסיס גבעתי - 'שדה תימן' בדרום הארץ לפני מספר חודשים בה נגנבו 33 רובי M-16 n מהנשקייה על ידי עובדים שנכנסו לצורך שיפוצים בבסיס - הורה הרמטכ"ל גדי איזנקוט לסווג מחדש את כל חברות הקבלן שמועסקות בצה"ל ולהעביר כל עובד בהן סיווג ביטחוני כנדרש על מנת לאפשר להם להיכנס לבסיסי צה"ל בעתיד.

מדובר צה"ל נמסר: "האירוע התגלה בעקבות עירנות המאבטחים באחד מבסיסי אמ"ן, והועבר לבדיקת המשטרה. זאת מתוך רצון לבדוק מקרים נוספים של שימוש בתעודות זהות מזויפות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר