נלחמים בפרובוקציה

דרישה: להרחיק את 'נשות הכותל' מרחבת הכותל המערבי

ערב ראש חודש אלול, פנה ארגון "נשים למען הכותל" לרב הכותל בדרישה להרחיק את 'נשות הכותל' והרפורמים המתכננים פרובוקציה ביום רביעי • הטענה: "האירוע לא חוקי" • כל הפרטים (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רחבת הכותל, ערב ראש חודש אלול (צילום: כיכר השבת)

ערב ראש חודש אלול ולקראת הפרובוקציות המתוכננות בכותל על ידי ארגון "נשות הכותל", התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית, שלח עו"ד הראל ארנון המייצג את ארגון "נשים למען הכותל" אל הגאון רבי שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, וכן אל נצ"מ חיים שמואלי, מפקד מרחב דוד במשטרת מחוז ירושלים, דרישה לפעול באופן אקטיבי על מנת למנוע את האירוע המתוכנן מאחר והוא אינו חוקי.

במכתבו מציין עו"ד ארנון כי הטקס צפוי לכלול תפילה מעורבת, נשים וגברים יחד, ברחבה העליונה, וכן תפילה של "נשות הכותל" בעזרת הנשים, תוך התעטפות בטלית, הנחת תפילין ו תקיעה בשופרות, וכפי שניסיון העבר מלמד גם קריאה בספרי תורה.

"הטקסים שמתכננים לקיים ארגון 'נשות הכותל', התנועה הרפורמית והתנועה הקונסרבטיבית ברחבת הכותל בראש חודש אלול - אינם חוקיים. טקסיהם הבלתי-חוקיים של ארגונים אלה צפויים לפגוע פגיעה קשה בציבור המתפללות והמתפללים הרחב, העתיד להגיע בהמוניו לכותל לתפילות ראש חודש אלול. תפילת הציבור תיפגע קשות אם יגיעו נציגי הארגונים לקיים את טקסי המחאה שלהם בכותל, טקסים הגוררים התנגדות ציבורית עזה והתערבות משטרתית", כותב עו"ד ארנון.

הגר"ש רבינוביץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לדברי עו"ד ארנון, הפעולות המתוכננות הן בלתי-חוקיות מאחר ועל פי תקנות השמירה על המקומות הקדושים "עריכת טכס דתי שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות ציבור המתפללים כלפי המקום", כאשר גם הכנסת ספרי תורה מנוגדת גם לנוהל הכנסת ספרי תורה החל בכותל, ולפיו אסור להכניס ספרי תורה פרטיים לרחבה.

עו"ד ארנון מציין עוד כי גם בג"צ מעולם לא הכיר בזכות לקיום טקסי תפילה כפי שמתכננים הארגונים וכי בעתירות בעבר הוכרה להם זכות מצומצמת בלבד, לתפילת נשים ברחבה העליונה בלבד ולא בסמוך לכותל למשך 11 שעות בשנה בלבד ורק לאחר שממשלת ישראל תקבע הסדרים ותנאים לתפילה זו. עו"ד ארנון מוסיף ומדגיש כי בג"צ מעולם לא הכיר בזכות כלשהי לתפילה מעורבת ברחבת כותל וכי אירוע שכזה מהווה הפרה בוטה של מנהג המקום.

עו"ד ארנון ממשיך ודורש מהרב רבינוביץ כי הוא מתבקש להפעיל את סמכויותיו על פי תקנות השמירה ולהרחיק מרחבת הכותל את אנשי ונשי 'נשות הכותל' והתנועה הרפורמית והקונסרבטיבית וכי הימנעות מהרחקתם אינה עולה בקנה אחד עם תקנות השמירה ועם תפקידו של הרב רבינוביץ כממונה עליהם.

בנוסף, שלח עו"ד ארנון פניה דומה לנצ"מ חיים שמואלי מפקד מרחב דוד במחוז ירושלים בדרישה להפעיל את סמכויותיו ולאכוף את החוק כאמור.

"למותר לציין כי סמכויותיו של הרב הממונה על הכותל אינן חופפות לסמכויותיה של המשטרה ואינן מחליפות אותן. למען האינטרס הציבורי, הרשויות האמונות על שמירת הסדר במקום הקדוש - הן הממונה על הכותל והן משטרת ישראל - נדרשות לפעול בתיאום מלא ובשיתוף פעולה", כתב עו"ד ארנון.

המכתב לנצ"מ חיים שמואלי
המכתב לנצ"מ חיים שמואלי
המכתב לנצ"מ חיים שמואלי
המכתב לנצ"מ חיים שמואלי
המכתב לרב הכותל הגר"ש רבינוביץ
המכתב לרב הכותל הגר"ש רבינוביץ
המכתב לרב הכותל הגר"ש רבינוביץ
המכתב לרב הכותל הגר"ש רבינוביץ

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר