תופעה:

עליה ברכישת ביטוחי בריאות בתקופת החופש הגדול

עליה דרמטית בתקופת בין הזמנים ברכישות של ביטוחי בריאות למשפחה. האם יש קשר בין החופש הגדול לביטוח בריאות? יוסף שמעון, סמנכ"ל המכירות של סוכנות הביטוח גפן בס"ד, מסביר את התופעה ואת חשיבות ביטוח הבריאות למשפחה (בריאות, שיווקי)

ביטוח בריאות. אילוסטרציה (צילום תמונה: שאטרסטוק, וידאו: גפן בסד)

תאמינו או לא, אבל כמה שזה ישמע מפתיע מתברר שבתקופת בין הזמנים והחופש הגדול קיימת עליה דרמטית במספר רוכשי ביטוח הבריאות. אולי זה הזמן הפנוי ואולי זה האסונות שמתרחשים ל"ע בתקופת בין הזמנים, אבל משיחות עם סוכני ביטוח מסתבר שאלה עובדות בשטח.

סוכנות הביטוח גפן בס"ד, היא מסוכנויות הביטוח המובילות במגזר החרדי. בשיחה עם סמנכ"ל גפן בס"ד, עולה ההיכרות עם הציבור החרדי כמאפיין עיקרי שמאפשר לגפן בס"ד להעניק את פוליסות הביטוח המשתלמות ביותר.

מה מאפיין לקוח ביטוח חרדי?

"אחת המעלות הגדולות שלנו כציבור חרדי, זאת הקהילתיות. בתוך הקהילה ניתן למצוא עזרה בכל תחום, והקהילה תסייע לנזקקים ולא תאפשר להם ליפול. מתוך מעלה זו, עולה גם המחשבה שלא משנה מה שיקרה חלילה מבחינה בריאותית – אני תמיד אהיה מכוסה כי העסקנים ידאגו לי. אך זאת חשיבה מוטעית ומסוכנת. כשחלילה נכנסים למצב רפואי בעייתי והעלויות עלולות להגיע למאות אלפי דולרים, העסקנים לא יכולים לממן ואין באפשרותם למנוע את הנפילה הכלכלית הנגרמת מכך למשפחה".

אוקיי, אז העסקנים אולי לא יכולים לעזור, אבל בשביל זה אנחנו חברים בקופת חולים שהיא תדאג לנו בבוא העת...

"נכון, חוק ביטוח בריאות ממלכתי שנחקק בשנת תשנ"ד (1994) ונכנס לתוקף בתחילת שנת 1995, הסדיר את מתן שירותי הבריאות דרך קופות החולים. אבל בחוק זה נכללים שירותי בריאות בסיסיים ביותר, הנכללים בסל הבריאות.

אם קופות החולים מממנות את הכל, איך מסבירים את קיומן של משפחות אומללות שבן משפחתן נקלע למקרה חירום רפואי ואין להם תשועה מקופת החולים?...

אלא שבמדינת ישראל כיום, מצב מערכת הבריאות הציבורית רחוק מלהיות מצויין. ביטוח הבריאות הסטנדרטי, הוא טוב למצבי שגרה רגילים, כל עוד המצב הבריאותי תקין ב"ה, אך לצערנו המקרים הרבים מוכיחים שלא לעולם חוסן. עבור מקרים מסוימים הוא פשוט אינו מספיק, ועלול לגרור הוצאות אדירות למשפחה בגלל רכישת תרופות או טיפולים ולכן התחום של ביטוח בריאות פרטי משמעותי בישראל, כי הוא ממש מציל חיים או מאפשר קבלת טיפול רפואי אידיאלי במהירות ויעילות".

אתה מתאר מצב שבו חרדים לא ממהרים לעשות ביטוח בריאות פרטי, אך אולי זה בגלל העלויות הגבוהות?

"ראשית אנחנו מכירים את הפסוק 'כל אשר לאיש יתן בעד נפשו' – לא חוסכים על הוצאות כאלה. אך למעשה ביטוח הבריאות הקולקטיבי שיצרנו בגפן בס"ד, מסתכם בעלויות של עשרות שקלים בלבד והוא מעניק את הכיסוי הרפואי הרחב ביותר שקיים בשוק. מדובר במסלולים מיוחדים שפשוט אין סיבה לוותר עליהם".

אז איך אתה מסביר את הרתיעה של חרדים מביטוח בריאות?

"ראשית אני אחדש לך שחרדים לא נרתעים מביטוח בריאות. כל איש שיש לו שכל בקודקוד, יודע שצריך לדאוג לעתיד המשפחה לעת סגריר שעלולה לבוא ל"ע, ואכן קיימת מגמה חיובית במגזר החרדי שמצביעה על ההבנה הגדולה בחשיבות הנושא וההצטרפויות הם בהתאם. יחד עם זאת אני מסכים שלפעמים קיימת תחושה אצלנו ש"לי זה לא יכול לקרות" - גם אם ראינו אצל חברים טובים או משפחה קרובה מצבים רפואיים קשים שהפכו לנטל כלכלי כבד. אבל כאמור, מיתוס זה מתנפץ מיום ליום.

"לצערי ביטוח בריאות זה הדבר הקשה ביותר לשכנוע, אך מאידך הוא גם הדבר החשוב ביותר לעשות. כאשר כולם בריאים ב"ה והכל מתפקד כשורה, אף אחד לא חושב שהוא צריך את הביטוח הזה. והתפקיד שלי הוא להיות תמרור האזהרה שמתריע מפני סכנה שעלולה חס וחלילה לבוא, ולקרא לציבור להצטרפות לביטוח רפואי".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר