ביצוע חדשני

עידו פורטל ורועי אמיר - בן אדם מה לך נרדם

צמד המוזיקאים עידו פורטל ורועי אמיר בסינגל נוסף מתוך פרויקט הסליחות שלהם והפעם ביצוע מקפיץ וייחודי ל"בן אדם מה לך נרדם" המוכר והאהוב שזוכה למלבוש חדש (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: יח"צ)

מופע פיוטי הסליחות המדליק של עידו פורטל ורועי אמיר מנפק סינגל נוסף ומעניין לקראת הימים הנוראים: "בן אדם מה לך נרדם?" הצמד מצליח גם הפעם לפרוט על נימי הנפש עם מסר של התעוררות לימי הסליחות.

השניים כתבו מוזיקה לאלבום ולמופע חדש של פיוטי סליחות ומעניקים להם פירוש אישי המבוסס על חוויות מבית סבא. הזיקה הייחודית לפיוטי הסליחות, נולדה אי שם בילדות בבתי הכנסת של כל אחד מהם באזור מגוריו, וכעת בשכונת נחלאות הירושלמית. השניים נפגשו בבית הכנסת לג'אם סשן לפני הסליחות עם נגנים מקומיים וכך, במקביל לשירה מתנגנת ועולה נולד רעיון הלחנת הפיוטים ועיבודם בפרשנות מודרנית המבוססת על הלחן המקורי והמוכר.

"בן אדם מה לך נרדם?" הוא פיוט מהסליחות המבוסס על מנגינות בנוסח ירושלמי ומרוקאי, שעובדו מחדש באופן מקורי ושילבו סקסופון וכלי נגינה אתניים. הלחן ה'מעורר' (=תרתי משמע), מצליח להחדיר את הפיוט עמוק בלב, בעונג מוזיקלי צרוף של עיבוד ייחודי ושילוב ניגודי מזרח ומערב.

הרכב המוזיקלי של השניים כולל נגנים המתמחים בכלי נגינה מסורתיים מהמזרח הרחוק וכוללים עוּד, בָּנְסורי קָּמַנְצָּ'ה וכלים פרסיים וטורקיים לצד תופים, פסנתר ונגיעות אלקטרוניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר