ערב הנסיעה לרוסיה

נתניהו: אשוחח עם פוטין על ההתבססות האיראנית

נתניהו קיים התייעצות ביטחונית עם ראשי מערכת הביטחון בנוגע להתעצמות הצבאית של איראן בסוריה. נתניהו אמר כי יבהיר לפוטין בפגישתם כי התעצמות צבאית של איראן תגרור מלחמה (בארץ)

נתניהו בהתייעצות הביטחונית (צילום: רועי אברהם לע"מ )

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייצא מחר לסוצ'י שברוסיה שם ייפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין וידון עמו בהתפתחויות האחרונות בסוריה. אל ראש הממשלה יתלוו ראש המוסד וראש המטה לביטחון לאומי. בין היתר ישוחח עם נתניהו עם עמיתו הרוסי על הניסיון האיראני להתבסס צבאית בסוריה.

ראש הממשלה קיים היום (שלישי) התייעצות ביטחונית עם ראש המוסד יוסי כהן, ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן-שבת והמזכיר הצבאי של ראש הממשלה אליעזר טולדנו. בעיתון "ישראל היום" פורסם הבוקר כי ראש הממשלה יבהיר לעמיתו הסורי כי התבססות של איראן בסוריה עלולה להוביל למלחמה.

בסרטון שפרסם הערב ראש הממשלה הוא אמר: "מחר אצא לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, יצטרפו אליי ראש המוסד וראש המטה לביטחון לאומי. אדון איתו על הניסיון המואץ של איראן להתבסס צבאית בסוריה",

עוד אמר נתניהו: "זו עדות כמובן לתוקפנות של איראן שלא פחתה כהוא זה אחרי הסכם הגרעין, אבל זה גם מציב בעיה לא רק לישראל, אלא לכל מדינות המזרח התיכון ולעולם כולו".

אשוחח עם פוטין על ההתעצמות של איראן (צילום: רועי אברהם, לע"מ)

ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באיראן עלי אכבר סאלחי התייחס היום להסכם הגרעין האיראני ואמר כי אם ארצות הברית תיסוג מהסכם הגרעין, טהראן תשוב להעשיר אורניום ברמה גבוהה, סאלחי אמר עוד כי מדינתו תוכל להעשיר אורניום לרמה של 20%, היכולה לשמש כנשק גרעיני, תוך חמישה ימים.

יוזכר כי איראן מסרה את כל האורניום המועשר ברמה של 20% שהיה ברשותה בשנת 2015 במסגרת חתימת הסכם הגרעין עם שש המעצמות.

ב'ישראל היום' פורסם הבוקר כי נתניהו החליט לצאת בבהילות לרוסיה, כדי לנסות ולשכנע את פוטין לרסן את האיראנים. ישראל תתריע בפניה כי לא רק שבמקום דאעש יקומו ארגונים סונים קיצונים חדשים, אלא שחיזוק הציר השיעי מערער את היציבות האזורית, מאיים על המדינות הסוניות המתונות ועלול להוביל להסלמה.

בשיחות עם גורמים בינלאומיים מבהירה ישראל כי לא תעמוד מנגד למול ההתבססות השיעית בצפון.

בצמרת המדינית־ביטחונית הדעות חלוקות עד כמה ניתן לשכנע את רוסיה לרסן את איראן. ישנם גורמים שסבורים כי הראיה הרוסית היא צינית וצרה, ומונעת בעיקר מאינטרסים כלכליים ואנטי־מערביים, אולם אחרים מאמינים שאם לאורך זמן תוצג לפוטין תמונה ברורה, שתגובה במודיעין מוצק, הוא ישתכנע כי הפעילות האיראנית מערערת את הסדר האזורי ובכך מסכנת גם את האינטרסים של רוסיה במזה"ת.

נתניהו בהתייעצות הביטחונית (צילום: רועי אברהם, לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר