המאבק בירושלים

גם במתווה החדש שהוצע - החיידר הספרדי יפונה

על פי הפרטים שהגיעו ל'כיכר השבת', המתווה החדש מציע לת"ת "סנהדרין" הירושלמי להתפנות לשכונת רוממה. עד כה לא הושגה פריצת דרך במגעים ולא נרשמו שינויים בעמדות הרשמיות (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
תלמידי "סנהדרין" מפגינים נגד העירייה (צילום: כיכר השבת)

יממה לפני תחילת שנת הלימודים, ונדמה כי המשבר סביב העברת ת"ת סנהדרין מהמבנה הנוכחי למורדות שכונת בית וגן ממשיך לגרום לכאב ראש לבכירי העירייה כמו גם לרבנים ולעסקנים. "כיכר השבת" עושה סדר בהתפתחויות האחרונות בפרשה שגרמה לסערה בירושלים, כמו גם לשעות ארוכות של דיונים קדחתניים בבתי גדולי ישראל יחד עם עסקנים וגורמים עירוניים.

מחד ניצב הצורך לכאורה לשכן את כיתות סמינר הישן, זאת לאחר מצוקת מקום הקיימת לטענת הסמינר, שקיבל מאות בנות לקראת שנת הלימודים הקרובה, מה גם שהמבנה הובטח להנהלה ע"י בכירים בעירייה, לכאורה תמורת הסכמתו של המנהל ישראל לוין לקבל בנות מעדות המזרח. מנגד, ניצבים הנהלת ת"ת סנהדרין וועד ההורים שיחד יצאו למאבק משותף בטענה כי המעבר למבנה בבית וגן יפגע בתלמידים שחלקם, הנמנים על משפחות קירוב, יעזבו את המסגרת החינוכית של סנהדרין.

ראשי החינוך העצמאי העניקו אף הם גיבוי להנהלת תלמוד התורה, בטענה שמדובר בפגיעה בתלמידים. בעירייה נפנפו בהבטחה להנהלת הסמינר, מה שגרם לכולם להבין כי מדובר בהסכם ש"לא ניתן לחזור ממנו". לאחר שמרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי העניק גיבוי להחלטה להעברת תלמוד התורה, פעלו גורמים בכירים בבתיהם של גדולי ישראל ובדגל התורה להוביל מהלך של "פשרה מתוך הסכמה" כלשונם.

למתווה שגובש וגובה ע"י רבנים ועסקנים מוכרים ב"דגל התורה" היו שותפים בין היתר הגר"ב סולוביציק, חבר וועדת הרבנים של דגל התורה כמו גם ראשי החינוך העצמאי.

בתחילה, דובר על כך בשנה הקרובה ישתמשו שני הצדדים במבנה כל אחד על פי צרכיו. על פי רעיון זה המבנה יחולק לשניים, כאשר ילדי תלמוד התורה ישהו בשטח קטן יותר מבעבר, ומנגד חלק מהכיתות ישמשו את תלמידות הסמינר שיכנסו למבנה מכניסה אחרת. מסיבות כאלו ואחרות ירדה מהפרק הפשרה המדוברת.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשעות האחרונות עלה על השולחן מתווה אחר של העברה בהסכמה. על פי המתווה הנוכחי, יועתק ת"ת סנהדרין למבנה חלופי במרכז העיר (רוממה), כאשר המוסד החינוכי השוכן באותו מבנה יעבור לשכונת בית וגן והסמינר יקבל את המבנה המיתולוגי של סנהדרין.

הפשרה הגיעה אל שולחנם של גדולי הדור מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין שהביעו את תמיכתם בה. כפי שנחשף בכיכר השבת, גם נשיא המועצת חכם שלום כהן ובכירי ש"ס מצויים בסוד העניינים.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשלב זה עמלים המתווכים על סיכומים מול כל הגורמים העירוניים והרבנים, אולם עד עתה לא נרשמה פריצת דרך משמעותית. גורמים עירוניים מבהירים ל"כיכר השבת" כי בשלב זה העתירה עדיין קיימת ועומדת בעינה ולא נרשם שינוי בעמדה הרשמית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר