נועד עם פוטין בסוצ'י

נתניהו קבל בפני נשיא רוסיה: "איראן מאיימת עלינו כל יום"

"אדוני הנשיא", התלונן נתניהו בפני נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, "במקומות שדאע"ש יוצא - איראן נכנסת". ראש הממשלה מקווה לחולל היום מפנה אסטרטגי בעמדה הרוסית הבעייתית באזור (מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילומים: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הצהריים (רביעי) עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י, וחזר על דבריו כי איראן עדיין מאיימת על ישראל.

בתום הפגישה אמר נתניהו: "שוחחתי היום כאן בסוצ'י, על שפת הים השחור, במשך כשלוש שעות עם הנשיא ולדימיר פוטין. רוב השיחה דנה בניסיון של איראן להתבסס בסוריה במקומות שדאע"ש מובס ויוצא מהם. הניצחון על דאע"ש זה דבר מבורך, הכניסה של איראן זה דבר לא מבורך, שמסכן אותנו ולדעתי מסכן את האזור ואת העולם".
עוד אמר נתניהו: "אני הבעתי בפני הנשיא פוטין דברים מאוד ברורים לגבי עמדותינו בעניין הזה והעובדה שזה לא קביל עלינו. אני יכול לומר לגבי הפגישות בעבר עם הנשיא פוטין שכל שיחה כזאת שירתה את ביטחון ישראל ואת האינטרסים הישראלים, אני מאמין שגם את האינטרסים של רוסיה. על סמך השיחה הזאת היום אני חושב שאני יכול לומר את אותם דברים גם עליה".

נתניהו בתום הפגישה עם הנשיא פוטין (צילום: איתי בית-און, לע"מ)

בפתח פגישתו אמר נתניהו לנשיא הרוסי: "בשנים האחרונות אנחנו נפגשים כדי לדון לא רק על היחסים הבילטרליים בינינו, אנחנו תמיד עובדים על זה, אבל גם על המצב המתהווה במזרח התיכון, והמצב הזה משתנה עכשיו במהירות".

לדבריו, "איראן עושה מאמץ מואץ להתבסס צבאית בסוריה. זה מהווה סכנה לישראל, למזרח התיכון ולהערכתי לעולם כולו. איראן כבר בתהליכי השתלטות מתקדמים על עיראק ועל תימן, ולמעשה היא כבר שולטת בלבנון".

דברי נתניהו טרם יציאתו לסוצ'י (צילום: מתוך פייסבוק)

"אדוני הנשיא", הוסיף נתניהו, "אנחנו מנצחים כולנו במאמץ בינלאומי אדיר את דאע"ש וזה דבר מבורך, אבל מה שלא מבורך הוא שבמקומות שדאע"ש יוצא - איראן נכנסת".

ראש הממשלה הדגיש בפני פוטין: "אנחנו לא שוכחים לרגע שאיראן מוסיפה לאיים כל יום בהשמדת ישראל, היא מחמשת ארגוני טרור והיא מחוללת טרור בעצמה והיא מפתחת טילים בין-יבשתיים עם כוונה לחמש אותם בנשק גרעיני. מכל הסיבות הללו ישראל מתנגדת להמשך התבססותה של איראן בסוריה".

"אנחנו נדאג להגן על עצמנו בכל אמצעי נגד האיום הזה ובכלל", הצהיר נתניהו.

שר ההגנה הרוסי (צילום: משרד ההגנה)

בתוך כך, שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו פרסם היום הודעה רשמית בה הוא מכריז כי "מלחמת האזרחים בסוריה תמה". לא ברור על סמך מה קבע השר הבכיר את דבריו הדרמטיים, ובמערב מנסים לברר את פשרם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר