הורי הילדים הביעו את סיפוקם

נדחתה הבקשה לצו ביניים לפינוי תלמוד התורה 'סנהדרין'

בית המשפט העליון דחה את הבקשה למתן צו ביניים בעד פינוי הת"ת, ובמקביל קבע דיון על עצם העתירה שיתקיים ביום שני בפני הרכב של 3 שופטים. יום קודם ידון גם בימ"ש המחוזי בענין (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
תפילה ומחאה נגד פינוי תלמוד התורה הספרדי (צילומים: באדיבות המצלם)

בית משפט העליון דחה בצהריים (רביעי) את הבקשה למתן צו ביניים לפינוי מבנה החיידר הספרדי 'סנהדרין' לטובת הסמינר הישן של הרב ישראל לוין.

לדברי גורמים עירוניים, מדובר בדחייה טכנית שכן בית המשפט העליון קבע במקביל דיון על עצם העתירה - שיתקיים ביום שני הקרוב בשעה 9 בבוקר, בפני הרכב של שלושה שופטים. במקביל, ביום ראשון הקרוב, צפוי בית המשפט המחוזי בירושלים לדון בשעה 9:30 בבוקר בהעברת תלמוד תורה סנהדרין. מדובר בעתירה שהוגשה בנפרד על נושא הפינוי.

בוועד ההורים של תלמוד התורה הביעו שביעות רצון מדחיית העתירה וציינו כי "לראות הבוקר את הילדים מאושרים לחזור למקום בו הם מתחנכים, ומאיישים את הכיתות במלא המרץ - זה עבורנו כל העולם. אנחנו מאמינים שבזה בא הסיפור אל סיומו והוסרה חרב גזירת הגירוש על ילדי ספרד".

בתוך כך, ל"כיכר השבת" נודע כי בשעות אלו נמשך המשא ומתן הקדחתני בין העירייה לבין ראשי מרכז החינוך העצמאי והנהלת התלמוד תורה והסמינר בניסיון להגיע לפשרה מוסכמת שתייתר את המאבק המשפטי.

תפילת ילדי הת"ת על קברו של מרן הגר"ע יוסף

כזכור, אמש נחשף ב"כיכר השבת" כי הפשרה שכעת עומדת על שולחן הדיונים במסגרת המשא ומתן בין הצדדים הינה העתקת תלמוד תורה סנהדרין למבנה של מוסד אחר הממוקם במרכז העיר (שכונת רוממה), כשבמקביל אותו מוסד חינוכי יעבור למבנה במורדות שכונת בית וגן שהובטח מלכתחילה לסנהדרין, ואילו המבנה הוותיק יעבור לשליטת הסמינר הישן, שם ילמדו הבנות החל משבוע הבא עם פתיחת שנת הלימודים ב-1 לספטמבר.

בתוך כך, אתמול ראש חודש אלול, הגיעו ילדי הת"ת לתפילה נרגשת בקברו של מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, נגד פינוי החיידר. בעצרת נשא דברים חבר מועצת חכמי התורה וראש מוסדות אור החיים הגאון רבי ראובן אלבז. "נגזרה עליהם גזירה נוראה, בזכות מרן שהיא תתבטל, שימצאו להם מקום בשכונות שלנו כאן", אמר הרב.

החלטת בית המשפט העליון (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר