טור דעה

כך מוישל'ה הבין את הביקור של רובי ריבלין

ישראל גליס: "היו צריכים להביא את הנשיא ל'עלי שיח' או 'אהל שרה', שם ברור שתהיה לו שפה משותפת עם החוסים. אז אולי 'חיידר בוסטון' הוא בכלל סניף של עלי שיח?..." (טור דעה)

הרב ישראל גליס | כיכר השבת |
ריבלין בביקורו הבוקר בתלמוד תורה (באדיבות המצלם)

- "מוישל'ה, איך היה בחיידר?" - "אבא, אל תשאל. האדמו"ר בכבודו ובעצמו הגיע. ולא סתם, הוא ישב לידי, אבל הוא נראה לי משונה עם הכיפה על הראש בלי גרטאל, ועם ריח בושם של אימא".

- "לא מבין, למה הוא ישב לידך, מה הוא שאל אותך?" - "אבא, היו הרבה אנשים איתו, כולם היו מאושרים. הוא גם בירך אותנו שכשנהייה גדולים 'נהיה נשיא'. אבא, מה זה נשיא? למה הביאו אותו. כשאהרל'ה בספסל לידי אמר בקול 'הוא לא דתי, הוא לבש כיפה כשהוא נכנס לכיתה', המלמד השתיק אותו".

- "רגע, תן לי להתקשר למנהל ולשאול מה היה"... ואכן, המנהל אישר שחיידר בוסטון נבחר לארח את נשיא המדינה אחרי שאף חיידר בבני ברק לא רצה לארח אותו. גם בירושלים למדו לקח מהביקור שלו בשנה שעברה.

האיש שלא חזר בו מ"עמי בחר בטרור", האיש שמעודד "קהילות" בעייתיות, שחושב שצריכים לתת במה לרפורמים בכותל - מה הוא עושה בדיוק בתלמוד תורה בבני ברק? איזה מסר זה לילדים הקטנים?

מחאה נגד ריבלין על התבטאותו "עמי בחר בטרור" (צילום ארכיון: אבי יודקאווסקי - "חדשות 24")

היו צריכים להביא אותו ל'עלי שיח', 'אהל שרה' או 'שיח סוד', שם ברור שתהיה לו שפה משותפת. אז אולי חיידר בוסטון הוא סניף של עלי שיח?...

בכל בית חרדי הייתה הבוקר שמחה מיוחדת: אחד הבנים יצא לכיתה א' בחיידר, לגן, הלך לישיבה קטנה או גדולה או סתם עלה כתה, והאימהות נשארו בבית עם הבנות שעושות את ההכנות האחרונות לקראת פתיחת שנת הלימודים.

שמחה מיוחדת יש לבני הדור השני שזוכים שנכדיהם עושים צעד משמעותי בחיים. אני מתאר לעצמי - מתוך ניסיון - שהמבוגרים דיברו אתמול בשיחות טלפון ארוכות עם הנכדים ועם הנכדות.

הבוקר פגשתי הרבה מבוגרים מאושרים שזכו שנכדיהם ממשיכים במסורת מבית אבא. פגשתי כאלו שיש להם 60 או 80 נכדים שעושים צעד בחיים ומבקשים לקבל את ברכת הסבא לנכד שעולה לכיתה א', לנכד שעולה לישיבה קטנה או גדולה ולנכד נשוי הנכנס לכולל חדש.

כשאתה יוצא לרחוב ורואה את בני התשחורת ממהרים לבתי תלמודם, אתה מבחין במודעות ענק של איזה בנימין שעושים לו קבלת פנים על ידי אדמו"רים ורבנים כי הוא חזר מהשבי. לא מודעה אחת, אלא 8 סוגי מודעות מי יקבל את פניו ומי ייקח אותו על הכתפיים, את בן החמד שחזר מה"שבי".

ראיתי את התגובות של האנשים: רובם ככולם חושבים שאנו חיים בתקופה הזויה. 'אלול' כזה עוד לא ראינו. אז אני מעדיף להישאר עם השמחה של הצאצאים שמתחילים ומתחזקים בתורה ויראת שמים - ונמצאים בשבי התורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר