אאא

מחקרים רבים מצביעים על כך ששתיית קפה טורקי מסייעת לגוף בשריפת קלוריות. בעבר אף שולבו בתכניות ההרזיה השונות משקאות שונים המכילים קפאין.

אבל, וזה האבל השחור - מחקרים קצרי טווח בהם נעשה שימוש בקפאין או בקפה בנוגע לעלייה בשריפת הקלוריות והשומן, הצביעו על כך שפירוק השומנים וחמצונם עלה ב-13% באנשים רזים דווקא. לעומת זאת, לא נרשמה עלייה דומה בשריפת השומנים בקרב אנשים שמנים.

אז אם אתם אנשים רזים, שתיית קפה טורקי אולי תסייע לכם לרזות עוד יותר, בעוד אנשים הסובלים מהשמנה פחות ירגישו בהשפעתו. יחד עם זאת, מחקר אחד הראה שבהשוואה שנערכה בין נשים רזות לנשים שמנות, הנשים השמנות העלו את חמצון (שריפת) השומנים יום לאחר צריכת הקפאין. המסקנה היא - שקפה אכן יכול לסייע לירידה במשקל, אבל כדי שנוכל לנצל אותו לטובתנו – צריך להבין איך זה עובד בדיוק.

שתיית קפה טורקי לפני הפעילות מעוררת ומאפשרת לבצע אימון חזק יותר וארוך יותר בהשוואה לאימון ללא שתיית הקפה. עוררות זו והתחושה שיש יותר כוח לביצוע האימון, עשויה לעודד שריפת קלוריות גדולה יותר באימון עצמו ועשויה להוביל לשריפת שומן וקלוריות גבוהות בהמשך היום (אפילו עד 24 שעות לאחר האימון).

כמות הקלוריות הגדולה שנשרפה באימון ובשעות שלאחריו, מעצימה את הגירעון הקלורי היומי, וכך היא מאפשרת למעשה ירידה טובה יותר במשקל בעת דיאטה.

אז הבשורה הטובה היא שקפה יכול לסייע לכם להורדה במשקל אם אתם רזים. הבשורה הפחות טובה היא שמסתבר שרוב האנשים שרוצים לרזות נמנים על ציבור השמנים בעולם.