בפה רך

המשטרה הצליחה לגייס את 'נוער הגבעות' לשורותיה

המשטרה הצליחה להגיע אל רכזי הנוער של מי שמוגדרים 'נוער הגבעות' בישובים בולטים בגוש עציון. בכך מבקשת המשטרה למנוע פשיעה לאומנית של אותם צעירים (חדשות)

נוער הגבעות. אילוסטרצה (צילום: קובי גדעון )

משטרת ישראל שנחשבת ל"מוקצה" בקרב מי שמכונה 'נוער הגבעות' מצליחה לסדוק את חומות הניכור בעבודה איטית ומחושבת. בשקט יחסי הצליחה המשטרה לגייס לשורותיה צעירים המתגוררים בישובים שנחשבו ל'מניפי דגל ההתנגדות' למשטרה באזור גוש עציון.

מדובר בצעירים שעד לאחרונה נחשדו חלקם במעורבות בפשיעה שמוגדרת לאומנית.

במשרד הביטחון פתחו בחודשים האחרונים בפרויקט שנקרא 'העין הטובה' ומטרתו לשנות את תדמית המשטרה בעיני המתיישבים הצעירים. אחד ההישגים הבולטים של יוזמי הפרויקט הוא גיוסו למשטרה של אחד מרכזי הנוער מיישוב ממנו יצאו בעבר מי שמכונים 'מחבלים יהודים'.

בשנים האחרונות שורר נתק מוחלט וניכור מלא עד כמעט איבה - גלויה בין אנשי המשטרה לתושבי חלק מהיישובים בגוש עציון. ובמשטרה יודעים לספר על תקריות בהן ניידות שנכנסו לכמה ישובים נרגמו באבנים על ידי צעירים. מדובר בישובים דוגמת כרמי צור, תקוע, בת עין ואלון שבות.

מפעילי הפרויקט הגיעו אל רכזי הנוער באותם יישובים וגרמו להם להיפגש עם השוטרים והקצינים באופן קבוצתי באווירה נעימה ולא עוינת, השוטרים שוחחו עם בני הנוער על פשיעה ועל הדרכים להימנע מלהידרדר לאלימות, הנערים אף השתתפו במשחקים עם השוטרים וקיימו סיורים במכללה לשוטרים בבית שמש.

עד כה השתתפו בתכנית כ-60 בני נוער שחלקם הביעו רצון להתגייס למשמר האזרחי ביישובם.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הביע שביעות רצון בולטת מהתכנית ואמר: "אני גאה בפרויקט שלנו מכיוון שאני מאמין מאוד בצורך להשקיע במניעת אלימות, לא פחות מאשר באכיפה. כאשר הפעילות נעשית עם בני נוער, החשיבות גדולה עוד יותר כי הפעילות מסייעת להם בבניית עתידם ומכוונת אותם למסלול הצלחה", דברי ארדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר