קולות מלחמה

ליברמן: לא נצפה מהצד במעורבות איראן בלחימה בסוריה

שר הביטחון אביגדור ליברמן מצטרף לדבריו של נתניהו נגד מעורבות טהרן בסוריה ואומר כי איראן מנסה ליצור מציאות חדשה סביבנו: "לא נסתפק בלעמוד ולצפות מהצד" (חדשות)

ליברמן: לא נסתפק בלצפות מהצד (צילום: יונתן זינדל פלאש 90 )

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס היום (חמישי) לנוכחות הצבאית האיראנית בסוריה ואמר: "איראן, באמצעות משמרות המהפכה, מנסה לייצר מציאות חדשה סביבנו עם בסיסי חיל אוויר וחיל ים איראניים בסוריה. עם מליציות שיעיות המונות אלפי שכירי חרב וייצור נשק מדויק בלבנון".

במפגש שנערך עם פורום המנכ"לים והיו"רים של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה הוסיף שר הביטחון ואמר כי "מדינת ישראל לא מתכוונת להשלים עם הניסיונות האלו, ולא נסתפק בתפקיד של צופים מהצד".

דבריו של שר הביטחון מתווספים לרטוריקה החד משמעית בה נוקטת הממשלה בשבועות האחרונים, נתניהו ששב אתמול מביקור ברוסיה שם נפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין הדגיש כל העת את האיום האיראני הנשקף מהמעורבות של טהרן בלחימה בסוריה.

הפגישה עם הנשיא הרוסי עסקה במעורבות האיראנית בלחימה בסוריה. בתום הפגישה אמר נתניהו: "שוחחתי היום כאן בסוצ'י, על שפת הים השחור, במשך כשלוש שעות עם הנשיא ולדימיר פוטין. רוב השיחה דנה בניסיון של איראן להתבסס בסוריה במקומות שדאע"ש מובס ויוצא מהם. הניצחון על דאע"ש זה דבר מבורך, הכניסה של איראן זה דבר לא מבורך, שמסכן אותנו ולדעתי מסכן את האזור ואת העולם".

נתניהו בתום פגישתו עם הנשיא פוטין (צילום: לע"מ)

עוד אמר נתניהו: "אני הבעתי בפני הנשיא פוטין דברים מאוד ברורים לגבי עמדותינו בעניין הזה והעובדה שזה לא קביל עלינו. אני יכול לומר לגבי הפגישות בעבר עם הנשיא פוטין שכל שיחה כזאת שירתה את ביטחון ישראל ואת האינטרסים הישראלים, אני מאמין שגם את האינטרסים של רוסיה. על סמך השיחה הזאת היום אני חושב שאני יכול לומר את אותם דברים גם עליה".

בפתח פגישתו אמר נתניהו לנשיא הרוסי: "בשנים האחרונות אנחנו נפגשים כדי לדון לא רק על היחסים הבילטרליים בינינו, אנחנו תמיד עובדים על זה, אבל גם על המצב המתהווה במזרח התיכון, והמצב הזה משתנה עכשיו במהירות".

לדבריו, "איראן עושה מאמץ מואץ להתבסס צבאית בסוריה. זה מהווה סכנה לישראל, למזרח התיכון ולהערכתי לעולם כולו. איראן כבר בתהליכי השתלטות מתקדמים על עיראק ועל תימן, ולמעשה היא כבר שולטת בלבנון".

"אדוני הנשיא", הוסיף נתניהו, "אנחנו מנצחים כולנו במאמץ בינלאומי אדיר את דאע"ש וזה דבר מבורך, אבל מה שלא מבורך הוא שבמקומות שדאע"ש יוצא - איראן נכנסת".

ראש הממשלה הדגיש בפני פוטין: "אנחנו לא שוכחים לרגע שאיראן מוסיפה לאיים כל יום בהשמדת ישראל, היא מחמשת ארגוני טרור והיא מחוללת טרור בעצמה והיא מפתחת טילים בין-יבשתיים עם כוונה לחמש אותם בנשק גרעיני. מכל הסיבות הללו ישראל מתנגדת להמשך התבססותה של איראן בסוריה. אנחנו נדאג להגן על עצמנו בכל אמצעי נגד האיום הזה ובכלל", הצהיר נתניהו.

נתניהו וליברמן בגבול הצפון (צילום: קובי גדעון לע"מ)
אביגדור ליברמן (צילום:יונתן זינדל פלאש 90)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר