חיים דוד, האחים כ"ץ ויוסף קרדונר התאחדו

ארבעה ממיטב זמרי המוזיקה היהודית בשיר חדש היוצא לאור לכבוד הילולת הרב קוק זצ"ל החלה בג' אלול. על הלחן אחראי הזמר שלמה כ"ץ והוא הוקלט לכבוד הרב ויינברג (סינגלים)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שמואל ספטימוס)

'משורר התשובה' - שיר חדש היוצא לאור לכבוד הילולת הרב קוק זצ"ל, מאחד את מיטב אמני המוסיקה היהודית; יוסף קרדונר, חיים דוד סרצ'יק והאחים איתן כ"ץ ושלמה כ"ץ ומתאים במיוחד לימים אלה של תחילת חודש הרחמים וסליחות.

לרגל יום הולדתו השישים של הרב משה ויינברגר, מנהיג קהילת אש קודש בניו-יורק ומשפיע בישיבה-יוניברסיטי בניו יורק, התכנסו לאולפן ההקלטות הזמרים והחברים יוסף קרדונר, חיים דוד סרצ'יק והאחים איתן כ"ץ ושלמה כ"ץ – שהם גם תלמידיו של הרב ויינברגר, במטרה להפתיע אותו במתנת יום הולדת.

מילות השיר לקוחות מתוך תורותיו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, שיום פטירתו ה-82 חל השבוע, בג' אלול. את השיר הלחין הזמר והיוצר שלמה כ"ץ, שמספר שזהו הלימוד הראשון שלמד הרב ויינברגר בעצמו מתוך תורת של הרב קוק והוא מתאים במיוחד לימים אלה של תחילת חודש הרחמים והסליחות.

"משורר התשובה הנולדת כבר, ואם בשחקים עודנה צרורה שמה נשמתך בצרור החיים. מהרה רדה ועורר כנורך. ישמעו כל דכאי-לב, יאזינו כל ערלי-רוח, להמית נבליך, ושבו וחיו"

"בתוך כל אחד ואחת מאיתנו מונח כינור, לפעמים לוקח המון זמן מהרגע בו מתחילים לשחות בימה של עולם התשובה, עד שאנחנו לומדים איך לנגן על הכינור שלנו. בהתחלה הוא לא משמיע דבר, אבל ברגע שהתשובה פורטת על נימי הלב, הניגון שמתחיל להתנגן בליבנו, הופך את עולמנו ומשפיע על העולם כולו" – אומר שלמה כ"ץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר