תקרית באיטליה

ראש עיר איים בחיסול מחבלים; חברו הגיב ב"אללה אכבר"

דיון בין ראשי עיריות פירנצה וונציה שבאיטליה, שעסק באיומי הטרוריסטים האסלאמים, הסתיים בתקרית מביכה: בתגובה להצעת ר"ע וונציה "לשלוח אותם ישר לאללה", צעק חברו את הקריאה המוכרת (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מחבלים בקריאת 'אללה אכבר', טרום יציאה לפיגוע (צילום ארכיון: סוכנות אעמאק)

ראש עיריית פירנצה התנצל אחרי שצעק "אללה אכבר", כמעשה משובה מול ראש עיריית וונציה, בתום דיון שעסק בתופעת ההקצנה האסלאמית באיטליה ובחשש מהתקפות טרור.

ה"תקרית" החלה בכינוס בחוף הים האדריאטי של איטליה, שם אמר ראש עיריית ונציה לואיג'י ברוגנרו כי טרוריסט שינסה לבצע פיגוע בעירו, יירה על ידי כוחות הביטחון בתוך שניות. "אם מישהו יצעק אללה אכבר בעת שירוץ בכיכר סן מרקו, נירה בו. ואם לפני שנה אמרתי שנעשה זאת אחרי ארבעה צעדים שלו, עכשיו אני אומר שזה יקרה אחרי שלוש", הצהיר.

הוא אף הזכיר כי לפני חמישה חודשים פירקה המשטרה האיטלקית תא ג'יהאדיסטי בן 4 חברים שתכנן לפוצץ את גשר ריאלטו המפורסם של ונציה בתקווה להרוג מאות תיירים, בהשראת הפיגוע בגשר וסטמינסטר בלונדון.

חיסול המחבלים מגשר וסטמינסטר בלונדון (צילום: מצלמת אבטחה, מתוך ynet)

"בוונציה עצרנו ארבעה מחבלים שרצו לפוצץ את גשר ריאלטו שאמרו שהם רוצים ללכת לאללה, אמר ברוגנרו והוסיף: "אנחנו נשלח אותם ישר לאללה, לפני שהם יכולים לעשות נזק כלשהו".

בשלב זה, וכדי להמחיש את הדברים בסוג של קריצה, פרץ לחדר ראש עיריית פירנצה דאריו נרדלה וצעק 'אללה אכבר', לקול צחוקם של כל הנוכחים. אלא שדבריו תועדו, והבדיחה נתפסה בכלי התקשורת ובציבור כסרת טעם בעיקר לאחר הפיגועים בברצלונה לפני שבוע.

בשל כך, התנצל נרדלה בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "אני מצטער על דברים מסוימים שתועדו בוידאו ופורסמו באינטרנט. לא היה בכוונתי לפגוע באיש, וגם לא בכלל הקהילה המוסלמית. לא התכוונתי להתבדח על הדת שלהם או לעורר את האירועים הטרגיים מהימים האחרונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר