9 מקרי מוות

המסתורין: האם מסוכן להיות דיפלומט רוסי?

השגריר הרוסי בסודן נמצא מת בבריכה בביתו שבחרטום. על פי הרוסים הוא לקה בליבו, אלא שהוא הדיפלומט התשיעי שמוצא את מותו בשנה האחרונה בנסיבות מסתוריות (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
השגריר שירינסקי (צילום: משרד החוץ הרוסי)

משרד החוץ הרוסי הודיע היום (ה') בבוקר על מותו של מיגייאס שירינסקי, השגריר בסודן. לפי הערוץ הרשמי "רוסיה 24" שירינסקי נמצא מת בבריכה בביתו בבירה חרטום. בהודעה הרוסית נמסר כי הוא מת לאחר שלקה בליבו.

דובר השגרירות אמר כי הצוות הדיפלומטי בחרטום הזעיק אמבולנס, אך הפרמדיקים לא הצליחו להציל את חיי השגריר.

אלא שמסתבר שהוא לא היחיד שמוצא את מותו לפתע מ"התקף לב", שירינסקי הוא הדיפלומט הבכיר הרביעי של רוסיה שמת מתחילת 2017, והתשיעי מסוף 2016. זאת לצד מקרי מוות נוספים חלקם ברור כי מדובר בהתנקשות ובחלקם אין מידע קונקרטי.

בחודש פברואר התמוטט במשרדו בניו יורק השגריר הרוסי באו"ם ויטלי צ'ורקין, הוא פונה לבית החולים שם נקבע מותו. חודש קודם הלך לעולמו אלכסנדר קדקין, השגריר הרוסי בהודו, שלפי רוסיה סבל גם כן מבעיות בליבו. באותו חודש הקונסול הרוסי באתונה, אנדריי מלנין, נמצא מת בשירותים בדירתו. המשטרה מסרה כי הוא מת בנסיבות טבעיות.

בבוקר הבחירות בארה"ב נמצא סרגיי קריבוב, דיפלומט רוסי בארה"ב, שרוע מחוסר הכרה על רצפת הקונסוליה הרוסית בניו יורק עם פגיעת ראש. אחר כך מסרו גורמים ברוסיה שהוא מת מהתקף לב אם כי בהחלט ייתכן שפגיעת הראש נגרמה כתוצאה מההתמוטטות שלו.

דיפלומטים בכירים אחרים נרצחו. אנדריי קרלוב, השגריר הרוסי בטורקיה, נרצח בשנה שעברה בזמן נאום באנקרה על ידי מתנקש שרצח אותו כנקמה על מעורבותה של רוסיה בסוריה. ההתנקשות ששודרה בשידור חי עוררה זעזוע עמוק בעולם כולו.

באותו יום נורה למוות פטר פולשיקוב, דיפלומט רוסי בכיר בביתו במוסקבה. רעייתו מצא אותו במיטה עם כרית על ראשו. דובר משרד החוץ הרוסי מסר כי המוות לא קשור לעבודתו הדיפלומטית של פולשיקוב.

לצד הדיפלומטים , כאמור גם בכירים אחרים הקשורים למנגנונים הרוסיים מצאו את מותם בטרם עת. אולג ארובינקין, שלו היו קשרים קרובים עם המודיעין הרוסי, נמצא מת ב-26 בדצמבר במכוניתו ברחוב במוסקבה. סיבת המוות לא פורסמה. אחרי המוות פורסמו תיאוריות קונספירציה שהוא הדליף מידע על הקשרים בין אנשי הקמפיין של דונלד לטראמפ לקרמלין, ומקורב לכריסטופר סטיל שחיבר דו"ח שטען לקשרים בין רוסיה לבכירים אמריקאים.

במרץ האחרון נרצח בקייב על ידי מתנקשב דניס וורוננקוב, לשעבר חבר הפרלמנט הרוסי שהיה ידוע כמתנגד חריף של ולדימיר פוטין. רוננקוב ברח מרוסיה בשנה שעברה ביחד עם אשתו מריה מקסאקובה, זמרת ומחוקקת לשעבר בעצמה במפלגתו של פוטין "רוסיה המאוחדת", ועזר לרשויות באוקראינה לבנות את התיק המשפטי באשמת בגידה נגד הנשיא לשעבר ינוקוביץ', שהודח ב-2014 בהפיכה עממית.

כאמור, אין מידע ספציפי אך המקרים הרבים מעלים תמיהות בקרב הקהילה הבינלאומית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר