ביקורת נוקבת

שוטרים סיכנו חשוד והוא שוחרר למאסר בית

בית המשפט בבאר שבע הביע ביקורת על התנהגות השוטרים בעת מעצר חשוד בהברחת שב"חים. השוטרים השליכו דוקרנים על הכביש בצורה שסיכנה ומנעה ממנו לעצור (רכב)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר המשטרה)

חלמאות של המשטרה והתנהלות מסוכנת של השוטרים הביאה לשחרור חשוד בהברחת שב"חים. בית משפט השלום בבאר שבע מתח ביקורת נוקבת על המשטרה בעקבות מעצרו של נאשם בהסעת פלסטינים ששהו בארץ בניגוד לחוק.

בדיון שנערך אתמול (יום ד') צפה השופט דניאל בן טולילה בסרטון שתיעד את מעצרו של הנאשם וקבע כי "לא זו בלבד שהנאשם הושם בסיטואציה שמלכתחילה מנעה ממנו לבלום טרם הגעה למחסום אלא דה פקטו הוא אף ניסה להאט את רכבו". המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים, אולם השופט החליט לשחררו למעצר בית בשל התנהלות המשטרה.

על פי הדיווח ב-ynet, המקרה שיוחס לנאשם, תושב הפזורה הבדואית, אירע בחודש שעבר. באישום שהוגש לפני שבוע ייחסה המשטרה לאיש עבירות של הסעת שב"חים, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו ונהיגה פוחזת של רכב.

לפי כתב האישום, הנהג (22) הבחין במחסום מאולתר שהוקם על ידי המשטרה, לרבות באמצעות דוקרנים, ואחד השוטרים סימן לו בפנס לעצור. "הוא עלה על הדוקרנים בנסיעה מהירה תוך סטייה לשול הדרך", צוין בכתב האישום, "מקום שבו עמד שוטר ואך בזכות ערנות השוטר אשר הגיב במהירות, לא נפגע הוא מרכבו".

במשטרה התגאו מאוד במבצע שערכו נגד רשת שהבריחה והסיעה שוהים בלתי-חוקיים. סרטון שהועלה לדף הפייסבוק של המשטרה תיעד את פעילות יחידת המסתערבים של משמר הגבול. ואולם, מצפייה בסרטון עולה כי המשטרה סיכנה לכאורה את חייו של הנאשם ואת הנוסעים, פלסטינים שביקשו לעבוד בישראל. נהג ההסעות הצליח להשתלט על הרכב, אשר נעצר בתעלה בצד הדרך.

בסרטון ניתן לראות כי לנאשם היו שניות בודדות להבחין במחסום המאולתר ובדוקרנים שנפרסו במהירות. "הנאשם נהג בדרך רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם", צוין בכתב האישום, אלא שהשופט פסק כי נראה שדווקא השוטרים סיכנו גם הם חיי אדם.

בהקשר זה ציין השופט כי "צפייה בסרטון שמתעד את פריסת המחסום וחצייתו מלמדת כי על פני הדברים, במהירות שבה נסע הנאשם היה קושי ממשי, שלא לומר בלתי אפשרי, לבלום ולמנוע את חציית הדוקרנים".

עוד ציין השופט כי "הלכה למעשה מדובר בשניות ספורות מהרגע שבו הרכב ובו השוטרים מבחין ברכב, ואותו מחסום מושלך לעבר נתיב נסיעתו של הנאשם". השופט אף ציין כי ניתן ללמוד מהסרטון כשהנהג החל לבלום את רכבו טרם ההגעה אל המחסום "דבר אשר ניכר ויזואלית (עשן לבן) ו-ווקאלית (חריקת בלמים)". לנוכח החולשה הראייתית והתנהלות המשטרה, הורה כאמור השופט לשחרר את הנאשם למעצר בית.

סנגוריתו של הנאשם, עו"ד ציקי פלדמן, אמרה כי "מדובר באירוע מצער, שבמהלכו המשטרה לוקחת את החוק לידיים, פועלת שלא על פי הנהלים וההנחיות שלה. בסופו של יום הוגש כתב אישום גרנדיוזי המאשים את הלקוח שלי בסיכון חיי השוטרים. מהסרטון נראה כי המתואר בכתב האישום לא קיים. השוטרים הם אלה שסיכנו את חייו של מרשי ויתר יושבי הרכב".

מהמשטרה נמסר בתגובה כי "ראשית, הנאשם לא שוחרר ממעצר אלא שוחרר למעצר בית. נדגיש כי שחרורו של הנאשם למעצר בית אינו מפחית כהוא זה מחומרת מעשיו, הגם שעודנה מתנהלת נגדו חקירה בחשד להיותו חלק מרשת גדולה שעסקה בהברחה ובהסעה של אלפי שוהים בלתי-חוקיים ובהם מחבלים ומחר הוא צפוי להיות מובא להארכת מעצר בהקשר זה".

"במסגרת המאבק המתמשך של משטרת ישראל נגד מסיעי שוהים בלתי-חוקיים, פעלה המשטרה בחודשים האחרונים נגד רשת ענק להברחת שב"חים בקו התפר הדרומי. כחלק מהפעילות נעצר הנאשם כשהוא מסיע שוהים בלתי-חוקיים לתוך שטח מדינת ישראל תוך שניסה להימלט בפראות מחסימה משטרתית. מעצרו של החשוד התאפשר הודות לפעילות הלוחמים בחסימה נוספת שמוקמה בנתיב הימלטותו. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד כניסתם של שוהים בלתי-חוקיים לישראל בכלל ונגד כל מי שיסיע בידם בפרט".

השוטר שנמלט שניות ספורות אחרי שהשליך את הדוקרנים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר