בדרום ת"א החליטו

השופטים התירו להפגין; הנשיאה נאור תסבול

שופטי ביהמ"ש העליון התירו את המשך ההפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי הנחשב ל'פקיד ציבור'. בעקבות כך תושבים מדרום תל אביב יפגינו במוצ"ש מול ביתה של מרים נאור בשל הסחבת המשפטית בענין המסתננים (בארץ)

נח טוניק | כיכר השבת |
הפגנה נגד המסתננים בדרום תל אביב (צילום ארכיון: Tomer Neuberg/Flash90)

היום (חמישי) אפשרו שופטי בג"ץ להמשיך את ההפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שבפתח תקווה, אך הגבילו את מספר המפגינים כך שלא יעבור את ה-500 איש.

בהחלטת השופטים צוין כי בשלב זה לא נדרשת מהעותרים פנייה למשטרה לשם קבלת רישיון, ועליהם רק לא לרדת לכביש, להשתמש בשני מגפונים בלבד ולהתחיל את ההפגנה רק לאחר השעה 20:00 במוצאי השבת.

מהמשטרה נמסר, בעקבות החלטה זו: "משטרת ישראל רואה בזכות ההפגנה ערך דמוקרטי חשוב והוכיחה זו במשך עשרות שבועות בהפגנות בפתח תקווה בכל מוצאי שבת. לצערנו, לא זכינו לשיתוף פעולה של מארגני ההפגנות ונדרשנו לדיון בבג"ץ. המשטרה מברכת על החלטת הביניים של בג"ץ הקובעת את התנאים להפגנה, שתאפשר השגת איזון בין מימוש תכלית המחאה וחופש הביטוי, לבין שמירת הסדר הציבורי וביטחון הציבור".

עו"ד דניאל חקלאי, המייצג את אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה מני נפתלי ומפגינים נוספים שעמו, התייחס להחלטה ואמר: "בג"ץ הבהיר למשטרת ישראל שהחלטתה הפתאומית לעקור את המפגינים מכיכר גורן היא החלטה שגויה ובלתי סבירה. לאור עובדה זו, הורה בג"ץ על מתן אפשרות להמשך ההפגנות בכיכר גורן. בשלב זה מדובר במתן אישור ל-500 מפגינים בכיכר גורן נכון למוצאי השבת הקרובה וזאת כדי לאפשר למשטרת פתח תקווה להיערך להמשך ההפגנות בכיכר".

מי שמתכוין לנצל את ההחלטה השיפוטית מהיום, כך שתחזור אל השופטים כבומרנג, הם תושבי דרום תל אביב הסובלים מאטימות מערכת המשפט ומאוזלת ידה של המשטרה בכל הנוגע לטיפול בבעיית הפליטים מדרום אפריקה הממלאים את השכונות.

הפגנה בדרום תל אביב (צילום ארכיון)

בראיון לערוץ 10 אמרה שפי פז, מהפעילות הבולטות למען שינוי המצב בדרום תל אביב, כי התושבים יקיימו בקרוב הפגנות מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור. "לא ייתכן שבג"ץ מעכב כבר 20 חודשים החלטה בדבר הפליטים בדרום תל אביב, מה שמונע טיפול ראוי במסתננים שבינתיים מתרבים וגורמים לעליה במפלס הפשע".

"השופטים מוצאים את הזמן לדון במהירות דווקא בעתירות של מפגינים", אמרה והודיעה כי כבר במוצאי השבת הקרובה יעמדו איתה קבוצת מפגינים מול ביתה של הנשיאה ויחזיקו שלטים עם הכיתוב "עינוי דין זה לא נאור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר