מחוץ ל'דארקנט'

האקרים סינים מציעים בגלוי שירותי תקיפה

באופן מפתיע יוצאים ההאקרים הסינים ממחבואם ומציעים בגלוי שירותי סייבר לכל דורש תמורת תשלום. בעולם נאבקים בעברייני סייבר אך סין מסרבת לשתף פעולה בנושא (דיגיטל)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האקרים סיניים החלו להציע בגלוי לרכוש מהם שירותי תקיפה. לפחות קבוצה אחת החלה לאחרונה להציע לגולשים לשכור את שירותי תקיפות הסייבר שלהם בגלוי, מחוץ ל'דארקנט' - שם לרוב מתקיימות עסקאות מפוקפקות כאלה באופן שאינו מאפשר מעקב.

מדובר במהלך מפתיע מאחר ומנועי חיפוש גדולים משמשים כגופי שיטור ברשת וחוסמים את הגישה של הגולשים לאתרים של עברייני סייבר. על פי הדיווח ב'וואלה' חברת הסייבר הישראלית 'סייבריזן' (Cybereason) איתרה אתרי שיווק של האקרים סיניים המציעים את שירותיהם מבלי להסתתר במנוע החיפוש "ביידו" (המקביל של גוגל בסין) שהוא האתר הרביעי בגודלו בעולם.

השירותים המסופקים על ידי האקרים ברשת כוללים תקיפות מניעת שירות (DDoS), שיגור מתקפות כופר ובמקרים פחות נפוצים גם פריצה לשרתים ואתרים. תוכנות כופר עולות כמה עשרות דולרים ומתקפות מניעת שירות מתומחרות בהתאם להיקף התקיפה. לפי הדיווחים ברשת, המחיר יכול להגיע מכמה מאות דולרים לכמה אלפים בדומה לשירותים שהציעו לאחרונה כמה נערים שנעצרו בישראל.

דרך האתר ניתן לפנות להאקרים ולהזמין את השירות כמו כל שירות חוקי אחר. לדברי סנז ישר, ראש מחלקת המודיעין בחברת סייבריזן, בניגוד למדינות הנלחמות בפשעי סייבר ומשתפות פעולה מרצונן כדי להפוך את העולם לבטוח יותר, סין אינה משתפת פעולה עם הקהילה הבינלאומית ואינה מסגירה את החשודים".

עוד אומר ישר כי "משמעות שתיקת הממשל הסיני בנוגע לפעילותם של ההאקרים מעניקה להם הרשאה לפעול נגד גורמים זרים, כל עוד פעילותם אינה מייצרת בעיות לממשלה. הפעילות הגלויה שאיתרנו היא של קבוצות האקרים מוכרות עם מוניטין ליכולת התקפה רבת עוצמה שאף ביצעו בעבר התקפות בשם הממשל הסיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר