נתניהו: "החקירות לא פוגעות בתפקודי"

"הליכודניקים החדשים הם אנשי שמאל ישנים שרוצים להיכנס לליכוד ולהשתלט", אמר נתניהו בראיון בערוץ 20 כשהוא מתייחס לנושאים המדיניים העומדים על הפרק (פוליטי מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ 20)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו מרבה להתראיין, כך שהראיון שלו שפורסם היום בערוץ 20 מעורר עניין רב. נתניהו התייחס לנושא הליכודניקים החדשים, החקירות והפגישות עם נשיא רוסיה בסוצ'י.

"החקירות לא פוגעות בתפקודי, אני פועל היטב. אני לא אגיד שזה נעים אבל מסוגל מגיל צעיר לנקוט בכמה פעולות במקביל ולשמור על המתמקדות", אמר נתניהו לריקלין והוסיף, "הדבר העיקרי בעיני זה שמירה על מדינת ישראל. אני עושה את זה, אני לא רוצה להגיד סביב השעון כי אני ישן כמה שעות בלילה אבל פחות או יותר חוץ מזה אני עושה את זה כל הזמן ואמשיך לעשות את זה, להערכתי עוד שנים רבות".

נתניהו התייחס לפגישתו עם נשיא רוסיה, לדאעש בסוריה ולגל האנטישמיות בארצות הברית: "האנשים האלה צריכים לזחול חזרה מתחת לאבן שהם יצאו ממנה. אנטישמיות וניאו-נאציזם זה דבר חמור בכל מקום שהוא מופיע: באירופה או במזרח התיכון או בארצות הברית". עוד אמר: "הדבר העיקרי בעיני הוא שמירה על מדינת ישראל. אני עושה את זה סביב השעון ואמשיך לעשות את זה, להערכתי עוד שנים רבות".

על הליכודניקים החדשים אמר נתניהו: "הייתה ביקורת לפני כמה שנים על הצטרפות של אנשים, דווקא מהצד הימני, שלא מצביעים לליכוד אבל מצביעים רק בפריימריז. ברור שזה מוסרית פסול. זה נמנע באמצעים חוקיים שונים. אין ספק שהתופעה הזאת, לכאורה "הליכודניקים החדשים", הם לא ליכודניקים והם לא חדשים. הם אנשי שמאל ישנים והם רוצים להיכנס לליכוד ולהשתלט. להשתמש בדמוקרטיה של הליכוד כדי להרוס את הליכוד ואת כל מה שהוא מסמל. אנחנו יכולים להתגונן נגד זה כמו שהתגוננו נגד ניסיון ההשתלטות של פייגלין באמצעים חוקיים", הצהיר נתניהו.

ראש הממשלה גם הסביר כיצד עשו זאת, "כל מה שעשינו עד עכשיו זה דבר מאד פשוט ומאד חכם: ההתפקדות שלהם נעשית דרך כל מיני צוותים אינטרנטיים. אמרנו 'רגע, אתה רוצה להתפקד לליכוד? תועיל לבוא לבנק, להפקיד בחשבון הבנק את מה שאתה רוצה ואל תעשה לי התפקדות אינטרנטית. תטריח את עצמך'. תתפלא, זה כבר מוריד הרבה. מהבית, מהסלון, בקריאה של גוף שמארגן אותם ואני חושב שאני יודע מהו, את זה הם מוכנים לעשות אז אנחנו מטריחים אותם לעשות קצת יותר ואנחנו נחשוב על עוד אמצעים חוקיים. איך אומרים? 'דמוקרטיה מותר לה להתגונן על עצמה'. הליכוד היא התנועה הדמוקרטית במדינת ישראל ואנחנו נמצא את הדרכים החוקיות להגן על עצמנו".

נתניהו התייחס לגל האנטישמיות בארצות הברית ואמר: "אני לא רוצה להיכנס לוויכוח הפנימי בארצות הברית, אבל אני יכול להגיד בצורה חד משמעית: זה לא דבר של מה בכך שאנשים הולכים עם ססמאות נאציות, ניאו נאציות. מדברים על כך שהם רוצים להחליף את היהודים או 'היהודים לא יחליפו אותנו', כל מיני אמירות אנטישמיות וגזעניות, אני חושב שזה דבר חמור. אני אמרתי וכמובן שהתקשורת שלנו לא בדיוק כיסתה את זה, אמרתי שהאנשים האלה צריכים לזחול חזרה מתחת לאבן שהם יצאו ממנה. אני בדרך כלל בורר את מילותיי בקפידה, אבל זו אמירה מאד חריפה. זה כמובן לא כוסה ונתנו לזה כל מיני פרשנויות לא רלוונטיות. אנטישמיות וניאו-נאציזם זה דבר חמור בכל מקום שהוא מופיע: באירופה או במזרח התיכון או בארצות הברית, וזו ההתייחסות שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר