לקראת כינוס משותף של המועצות

גפני: "ראש הממשלה נקלע למבוך פוליטי ופוחד מהשר כץ"

הדאגה החרדית מפני חילולי השבת המתרחבים במדינת ישראל ובפרט עבודות הרכבת המתקיימות מידי שבת גורמת לסערה פוליטית ולזעם במפלגות החרדיות שטוענות כי נתניהו מתעלם (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יצחק הררי)

הבוקר (ו') מדווח העיתון 'יתד נאמ'ן על כינוס חירום שקיימו אתמול ראשי המפלגות החרדיות - ש"ס ויהדות התורה, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, שר הבריאות ח"כיעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי, יחד עם' ועדת הארבעה' שמונתה למעקב אחר חילולי השבת בתחבורה הציבורית, ח"כ אורי מקלב, ח"כ ישראל אייכלר, ח"כ יואב בן צור וח"כ מיכאל מלכיאלי. בכינוס הוחלט הוחלט לבקש כינוס משותף של שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה להורות את הדרך כיצד לנהוג.

ח"כ משה גפני מסביר את תחושת החרדים, "אנחנו סבורים שמהתלים בנו ועושים את השבת ליום חול באופן מכוון ובלא כל צורך. למשל, העבודות האחרונות בקו בית יהושוע – תל אביב, החלו ביום שישי שעבר והסתיימו במוצאי השבת הנוכחי, כאשר שבוע שלם של יום חול מופיע בתוכו. לפתע אין טענות של המשטרה ומשרד התחבורה, ובכל זאת מבצעים את העבודות בשבת".

"העבודות נעשות בעיצומן של השבתות, כביכול לא פנינו ולא דיברנו. משמעות הדבר, שכל הסיפור שכביכול לחיילים אין לאן לנסוע ומוכרחים לבצע את העבודות רק בשבת, אינו נכון", טוען יו"ר וועדת הכספים.

גפני מציין, כי לנוכח ההתנהלות הממושכת בחילולי השבת, "אנחנו לא רוצים להיפגש עם רה"מ, אלו סתם דיבורי סרק. רה"מ נקלע לתוך מבוך פוליטי שאיננו יכולים להסביר אותו, הוא פוחד משר התחבורה ישראל כץ שחותר תחתיו ופוחד לגעת בעניין הזה, שלא יצטייר כחותר נגדו".

לדברי גפני, "הגענו למציאות לפיה אין לנו יכולת לשכנע מישהו בהפסקת חילולי השבת הללו וצריך להחליט החלטות דרמטיות, לכאן או לכאן. אנו לא יכולים לקבל ההחלטה לבד. לכן אנו מבקשים את כינוס מועצות גדולי וחכמי התורה, ובאם אכן מרנן גדולי ישראל שליט"א יחליטו להתכנס במשותף בנושא, נציג בפניהם את הדברים".

גפני מסביר את ההשתלשלות ואומר: "סדר קבלת החלטות בחילולי השבת המתמשכים ברכבת ישראל, מתנהל באופן הבא: ההחלטה לבצע עבודה מתקבלת תחילה על-ידי נתיבי ישראל, שזה משרד התחבורה. לאחר קבלת ההחלטה הוא מעביר לאישור עבודה בשבת למשרד העבודה והרווחה בראשות השר חיים כץ, שגם לו יש חלק בעניין, ומי שנושא באחריות הכללית הוא רה"מ".

"המציאות לפיה שר התחבורה ישראל כץ, חפץ לגזור סרטים כמה שיותר מהר היא ברורה, ושלא יאמר שהאחריות אינה שלו. האחריות היא שלו ושל שר העבודה, אחרי מה שסיכמנו לפני שנה, ואחריות כוללת של רה"מ. הם מתחמקים מאיתנו, לא מתייחסים לפניות שלנו ומביטים עלינו בעיניים לעגניות כביכול אנו לא מבינים דבר. פרק השתדלנות בנושא הזה מיצה עצמו, כל אחד מאיתנו יעשה כמובן מה שיכול מול השרים הללו", מתריע גפני.

"יש כאן עליית מדרגה חמורה", אומר גפני, "הם לא מתייחסים לפניותינו ומהתלים בנו. נציג את הדברים בפני גדולי ישראל ונקבל את הכרעתם כיצד לפעול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר