ביקורת בצרפת: 26 אלף יורו לאיפור הנשיא

שלושה חודשים לאחר כניסתו לארמון האליזה, עם פרסום הדוחות, ביקורת בצרפת על בזבזנותו של הנשיא מקרון בנושא המאפרת האישית שמתלווה אליו גם לנסיעותיו בחו"ל (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לא רק בישראל בודקים כל חשבונית של ראש הממשלה, גם בצרפת סובל הנשיא מקרון מביקורת נוקבת על הרגליו. שלושה חודשים אחרי כניסתו של מקרון לתפקיד נשיא צרפת החלו להגיע החשבונות הראשונים לשולחנו של המזכיר הראשי של ארמון האליזה אלקסיס קוהלר ואיתם הביקורת הציבורית.

לפי הדיווחים, התקבלה מהמאפרת האישית של מקרון חשבונית על סך 16 אלף אירו וחשבונית נוספת על סך עשרת אלפים אירו סכום גבוה משמעותית מהסכום אותו הוציא קודמו הולנד על איפור - שכר חודשי של 6,000 אירו אם כי הוא בזבז על הספר שלו סכום של עשרת אלפים יורו כל חודש סכום שגרם אף הוא לביקורת נוקבת.

עם כניסתו של מקרון לארמון האליזה הוא דרש להעסיק את המאפרת נטשה מ. שאיפרה אותו במהלך הבחירות לנשיאות. אחד מיועציו של מקרון אישר בראיון לרשת פרנס טי.וי. את הפרטים: "מדובר בהזמנה של שירותים חיצוניים בעקבות הופעתיו הפומביות הרבות מיד לאחר כניסתו לתפקיד. חלק מהסכום נקבע בעקבות הצורך שהמאפרת תתלוה אליו לנסיעות לחו"ל".

בארמון האליזה אישרו שמדובר בסכומים גבוהים והוסיפו: "לא מדובר בסכומים גבוהים יותר מאלו ששולמו לספר של פרנסואה הולנד". עם זאת, גורם בפמליית הנשיא אמר: "הרבעון הראשון אפשר לנו להעריך את גובה הצרכים עם ולפי זה לעשות אולי צעד אחד אחורה ולחשוב על מציאת פתרון להוזלה".

מקרון כבר נסוג אחורה בחלק מהחלטותיו הכספיות בגלל הביקורת הציבורית, כך וויתר על העסקת אשתו בריג'ט בתפקיד רשמי בארמון בשכר, בגלל הביקורת הרבה שהרעיון קיבל בקרב הציבור הצרפתי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר