טראמפ שוחח עם נשיא מצרים על היחסים בין המדינות

נשיא ארה"ב שוחח עם א-סיסי ולדברי המצרים הביע נכונות לחזק את הקשרים בין המדינות למרות ההחלטה האמריקאית לעכב את הסיוע הביטחוני למצרים בגלל הדמוקרטיה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סיסי בביקורו בוושינגטון (Official White House Photo by Shealah Craighead)

מצרים הודיעה הלילה (ו') כי הנשיא האמריקני דונלד טראמפ שוחח בטלפון עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי בעניין יחסי המדינות.

מלשכתו של א-סיסי נמסר כי "הנשיא טראמפ אישרר בפניו את חשיבות היחסים בין ארה"ב למצרים, והביע את נכונותו לחזק את הקשר בין המדינות להתגבר על כל המכשולים שעלולים להיות בדרך".

שיחתם של השניים נערכה כמה שעות לאחר ששליחו וחתנו של טראמפ, ג'ארד קושנר, ביטל תחילה את פגישתו עם שר החוץ המצרי סאמח שוכרי על ביטול חבילת הסיוע למצרים, אך לאחר מכן הצליח להגיע להיפגש עמו בקהיר.

על פי הבית הלבן ולשכתו של א-סיסי, נושא חבילת הסיוע לא עלה בפגישה של השניים. לאחר פגישתו עם שוכרי, המשיך קושנר לפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולפגישה עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן.

שלשום דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי וושינגטון סרבה להעביר למצרים חבילת סיוע בהיקף של 95.7 מיליון דולרים, ודחתה את העברתם של 195 מיליון דולרים נוספים בעקבות "כישלון בקידום הדמוקרטיה וזכויות האדם במדינה", לדברי גורמים אמריקנים. מצרים, שמקבלת מדי שנה סיוע בהיקף של כ-1.3 מיליארד דולר, כינתה את הסירוב האמריקני "החלטה גרועה שעלולה לגרום להשלכות שליליות על האינטרסים המשותפים של שתי המדינות".

ההערכה היא כי בסופו של דבר תעביר ארה"ב למצרים את הסיוע הביטחוני ולו רק כדי לא להעניק לרוסים שוב את היכולת להשפיע באזור לטובת האינטרסים שלהם כפי שקרה בתקופתו של אובמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר