בשורה לשוק הדיור

שר הביטחון אישר: העיר אלעד תוכפל בקרוב

שר הביטחון אביגדור ליברמן אישר את וויתור הצבא על שטחי אש ליד העיר אלעד, שטחים שנאסרו לבנייה עד עתה וכעת יבנו שם 12 אלף יח"ד שיכפילו את מספר התושבים (כלכלה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: יואב דותן)

האם נמצא חלק מהפתרון למצוקת הדיור בציבור החרדי? שר הביטחון, אביגדור ליברמן, חתם אמש (ה') על הסכם לשחרור שטח אש בן מאות דונמים ממזרח לעיר החרדית אלעד והעברתה לידי העיר, לצורך בניית אלפי יחידות דיור המתוכננות בה, בשנים הקרובות.

חתימת ההסכם החגיגי והמרגש עבור העיר החרדית, נעשתה בלשכת ראש העיר, ישראל פרוש, בהשתתפות סגן שר החינוך, מאיר פרוש ויו"ר ועדת הכספים בכנסת משה גפני.

ההסכם יאפשר ליישם את הסכם הגג שצפוי להיחתם מול העירייה בשבועות הקרובים, לבניית 12,500 יחידות דיור בעיר, דבר שצפוי להביא להכפלת מספר התושבים. אלעד גובלת ממערב בכביש 6, מצפון במחצבת הנסון ומדרום בשמורת טבע. עד כה, העיר הייתה חסומה לבנייה כמעט מכל צדדיה מה שהגביר את מצוקת הדיור והעלה את המחירים.

לפני כחצי שנה נפתח כביש הגישה הצפוני לעיר. בכך הוסר חסם בפני הקמת מרכז המיועד למסחר ותעסוקה שיוקם בשטח של 150 אלף מ"ר בלב העיר וישווק בחודשים הקרובים בידי מינהל מקרקעי ישראל לחברות גדולות ולעסקים.

בנוסף, אזור תעסוקה בשטח של מיליון וחצי מ"ר של מסחר ותעסוקה , שיהיה משותף לאלעד ולמועצה האזורית דרום השרון, נמצא כיום באישור הותמ"ל. אזור זה ייבנה בשטח שבין כביש 6 לכביש 444, ממערב לעיר ובמידה ויאושר הוא יכול להכניס לקופת העירייה סכומים גדולים.

ראש העיר מקווה, כי אזור התעסוקה החדש יתחרה באזורי התעסוקה המצליחים של רעננה, כפר סבא ונתניה. "אזור התעסוקה המתוכנן שוכן על כביש 6 וייהנה גם מתחנת רכבת שתיבנה בשנים הקרובות", עוד אמר: "תושבי אלעד הם כוח עבודה משמעותי, זמין ובעל מוטיבציה, ואני מאמין שבעלי החברות הגדולות במשק מודעים לכך".

במהלך הטקס העניק פרוש את אות יקיר העיר לשר הביטחון ליברמן, בעקבות היענותו לבקשתו לשחרר את שטחי האש לטובת הרחבת הבנייה בעיר. שרי הביטחון הקודמים סירבו להעביר את השטח בטענה שהם חיוניים לצה"ל ואין אפשרות לוותר עליו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר