בניגוד לקביעת בג"ץ

המשטרה: המפגינים בפתח תקווה - הפרו את כל התנאים

לאחר כ-3 שעות התפזרה ההפגנה נגד היועהמ"ש מנדלבליט. המשטרה טענה כי המפגינים הפרו את כל התנאים שנקבעו בבג"ץ - ממספר המפגינים ועד למספר המגפונים • צפו (בארץ)

ההפגנה בפתח תקווה (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר כשלוש שעות התפזרה הערב (מוצאי שבת קודש) הפגנת המחאה השבועית בכיכר גורן בפתח תקווה בסמוך לביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נגד התנהלותו בכל הנוגע לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

המשטרה ציינה בהודעתה כי "בהמשך למתווה ההפגנה שנקבע בבג"צ 6536/17, הפרו המוחים את כל תנאי קיום ההפגנה".

מספר המפגינים המירבי עלה על 500 משתתפים, כאשר במשטרה ציינו כי על פי הערכה השתתפו במחאה 2000 מוחים, תוך שהם חורגים ממתחם הקניון שאושר בבג"ץ.

כמו כן מציינים במשטרה כי פעמים רבות הופר התנאי שלא לרדת לכביש וכן הופר התנאי לפיו יעשה שימוש בשני מגפונים בלבד. בנוסף, הופר התנאי לפיו ההפגנה תחל בשעה 20:00 - ההפגנה החלה מוקדם יותר.

במשטרה מציינים עוד כי מארגני ההפגנה הונחו על ידי בית המשפט להעמיד סדרנים לצורך שמירה על הסדר, כאשר בפועל הופעלו חמישה סדרנים בלבד באופן שלא הלם את היקף האירוע ומורכבותו.

"ראוי לציין כי כל ניסיונות התיאום של משטרת ישראל עם נציגי המוחים לאורך סוף השבוע, לקביעת התנאים הדרושים לשמירה על הסדר במקום, נותרו ללא מענה", מאשימים במשטרה.

עורך הדין דניאל חקלאי, המייצג את המפגינים בפתח תקווה, הגיב להאשמות המשטרה ואמר כי "המפגינים העמידו סדרנים במתחם כיכר גורן בפתח תקווה. 500 מכלל המפגינים התמקמו בכיכר בהתאם להוראות משטרת ישראל. אלפי המפגינים האחרים התמקמו במתחם קרוב בהתאם לחוק ועל פי המתווה שעליו הורה בג"ץ.

"המחשבה שמנהיגי ההפגנות אמורים להורות לאנשים להישאר בבתיהם היא מחשבה מגוחכת, בלתי הגיונית ובעיקר בלתי דמוקרטית. ככל שהיו מפגינים בודדים שירדו לכביש, מובן שהדבר לא נעשה על דעתם של מנהיגי ההפגנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר