הנזק עצום

סופת הוריקן עוצמתית הכתה בחופי טקסס

הסופה הכתה בסוף השבוע בחופי טקסס והביאה להצפות ענק בשל כמות גשמים אדירה ורוחות חזקות. הסופה נחלשה בינתיים אך הנזק שנגרם לבתים ולתשתיות הוא עצום (בעולם)

ממראות ההוריקן (צילום: מתוך טוויטר)

סופת ההוריקן הארווי היכתה אתמול (שבת קודש) בחופי טקסס, החריבה בתים והביאה רוחות וגשמים קשים שאילצו את הנהגים לרדת מהכביש. על פי המומחים זהו ההוריקן החזק ביותר בארה"ב זה יותר מעשור עם רוחות של 209 קמ"ש. הרשויות נאלצו להזהיר מיליוני תושבים מפני הסכנה.

בינתיים לאחר היחלשות הסופה, 338 אלף תושבים נותרו ללא חשמל. לפי שעה דווח על שני הרוגים בסופה: אישה וגבר.

הארווי התקדם צפונה ומוגדר כעת כסופה טרופית בלבד כאשר ירד מעוצמה 4 לעוצמה 1, אך החשש הוא שאת תוצאות ההרס הכבד שהוא הביא איתו רק עכשיו יתחילו לחוש.

מרכז החיזוי האמריקני מזהיר מהצפות קשות במיוחד בטקסס - "שיטפונות הרסניים ומסכני חיים". חזאים מעריכים שבאזורים רבים ביוסטון, העיר הרביעית בגודלה בארה"ב, ירד יותר ממטר של גשם.

העיירה רוקפורט לחופי טקסס, שבה 10,000 תושבים, היא אחד המקומות שספגו את הנזק הקשה ביותר בסוף השבוע. "הנזק קטסטרופאלי ונרחב", אמר ראש העיירה צ'רלס וקס. הוא סיפר כי בין השאר נפגעו בתים, עסקים ובתי ספר.

ראש העירייה סיפר על שיבושים בקליטה הסלולארית בעקבות ההוריקן. סגנו של וקס, פטריק ריוס, אמר כי התושבים נדרשו לעזוב את בתיהם וסיפר על ההמלצה לאמיצים שבוחרים להישאר: "הדרכנו את האזרחים שלא התפנו לכתוב על הזרוע את השם שלהם ואת מספר הביטוח הלאומי כדי שיצליחו לזהות את הגופה שלהם".

כעשרה תושבים נלקחו לטיפול רפואי בכלא המחוזי ברוקפורט אחרי שגג של מתחם דיור קרס. מדרום ליוסטון פונו כ-4,500 אסירים משלושה בתי סוהר, בגלל שהנהר הסמוך עלה על גדותיו. בימים הקרובים, כך לפי המומחים, הנזק בטקסס אמור להיות חמור בהרבה.

זמן קצר לפני שהסופה הגיעה ליבשה, הנשיא דונלד טראמפ, שמתמודד בפעם הראשונה בכהונתו עם אסון טבע גדול, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי חתם על ההכרזה על ההוריקן כאסון, דבר אשר "משחרר את מלוא העוצמה של הסיוע הממשלתי". אחרי הגעת הסופה צייץ טראמפ בטוויטר: "אנחנו עוקבים מקרוב ולא משאירים דבר למזל. כולם עובדים נהדר"

מושל טקסס מיהר להודות לטראמפ על הסיוע המהיר לנוכח הסופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר