קרבות צרצרים

סין: לא תאמינו כמה שווה צרצר קטן וצווחן

קרבות הצרצרים בסין מכניסים לכפריים במזרח המדינה לא מעט כסף - בעקבות ציד ומכירת הצרצרים עבור הקרבות. הצרצרים היו מאז ומתמיד חיית מחמד עבור הסינים (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: הרדיו הבינלאומי של סין)

לסינים יש תחביבים מוזרים אחד מהם הוא קרבות הצרצרים שמגלגלים לא מעט כסף מידי קיץ במזרח סין. עבור הכפריים המקומיים באזור תפיסת הצרצרים היא מקור רווחיות משמעותי כאשר מחיר צרצר אחד יכול להגיע אפילו ל-50 אלף יואן (26 אלף שקל).

לדברי חו וויי פאנג, ראש הכפר ליו-גואו במחוז ג'ה גיאנג במזרח סין, כמעט כל 225 התושבים בכפר עסוקים בתפיסת ומכירת צרצרים. כל משפחה יכולה להרוויח כ-10,000 יואן (5,000 שקל) בשנה ממכירת צרצרים.

לפי המסורת הסינית, צרצר נחשב למסמן מזל טוב. מקור האמונה הוא ככל הנראה בכך שבתחילת עונת האביב נרשמה עלייה במספר הצרצרים בשדות, מה שסימל לחקלאים כי הגיע הזמן לזרוע. בעבר אפילו הקיסרים הסינים החזיקו צרצרים כחיות מחמד בכלובים קטנים ליד המיטה.

גם לספורט של קרבות צרצרים יש היסטוריה של יותר מ-1,000 שנה. הקרבות נערכים על פי קטגוריות משקל שונות והצרצרים הנחשבים ביותר הם בעלי השיניים הגדולות. בתחילה שני צרצרים זכרים מוכנסים לכלי אחד המחולק באמצע. המחושים שלהם מגורים על ידי מקל קש כדי לגרום להם להיות אגרסיביים.

כשהצרצרים מגורים מספיק, ההפרדה בתוך התא מוסרת והקרב מתחיל. המפסיד הוא הצרצר שנסוג ראשון מהקרב. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין כאן קרב עד מוות והצרצרים לא פוצעים אחד את השני באופן קריטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר