פרסום ראשון

מנכ"ל בתי הדין נגד איילה חסון: "השתלחה בבוטות בדיין"

מנכ"ל בתי הדין פנה בתלונה נגד איילה חסון שהעלתה את הדיין הרב אוריאל לביא לשידור ברדיו, ללא קבלת אישור ולמרות שהדבר אסור עליו, וכשניתק - תקפה אותו בחריפות (ברנז'ה)

ישי כהן | כיכר השבת |
איילה חסון (צילום: יוסי זמיר - פלאש 90)

דייני בית הדין אינם מורשים להתראיין בכלי התקשורת, בדיוק כפי מקביליהם בבתי המשפט האזרחי, אך זה לא כל כך עזר לרב אוריאל לביא, אב"ד בירושלים, שהופתע בשידור חי ברדיו 103 כאשר העיתונאית איילה חסון העלתה את הרב לשידור וניסתה לראיין אותו מבלי לקבל אישור, זאת במסגרת סיפור עצוב של עגונה שבעלה מסרב לגרשה שנים רבות. בעקבות כך פנה מנכ"ל בתי הדין הרב שמעון יעקבי לרשות השנייה בבקשה לטפל בנושא.

בפתח מכתבו לנציבת תלונות הציבור כותב מנכ"ל בתי הדין: "ביום חמישי האחרון, התקשרה הגברת איילה חסון בשידור חי בתחנת הרדיו 103, בניגוד לחוק ולכללי האתיקה, לאב בית הדין הרבני בירושלים הדיין הרב אוריאל לביא, שהוא נושא משרה שיפוטית, והחלה לראיין אותו בעניין תיק התלוי ועומד בבית הדין.

"לאחר שכבוד אב בית הדין השיב לה וחזר על כך כי הוא מנוע מלהתראיין היא השתלחה בו בבוטות ובוולגריות בשידור חי כי הוא 'עובד ציבור המקבל משכורת מהמדינה' ולפיכך אסור לו להתחמק".

חילופי הדברים ב"ראיון" עם הרב אוריאל לביא:

איילה חסון: שלום הרב לביא

הרב לביא: כן

איילה חסון: שלום לך בוקר טוב איילה חסון רדיו FM103 אנחנו בשידור חי.

איילה חסון: דיברתי כעת עם הגב' גורדינצקי שהיא..

הרב לביא: אבל רגע אגב אם את בשידור חי את יודעת כיוון שאני דיין אסור לי להתראיין.

איילה חסון: אדוני, האשה הזאת 17 שנה עגונה.

הרב לביא: גברת אני מתנצל...

איילה חסון: אל תתחמק מהטלפון!

הרב לביא: סליחה שאני מנתק את השיחה. תודה לך. (ניתוק שיחה).

איילה חסון: אדוני אל תנתק את השיחה! רבותיי, כך דיין שמקבל משוכרת מכולנו מרשה לעצמו, אסור לו להתראיין, אסור לו לדבר את האמת, הוא יודע כנראה כבר על מה אנחנו מדברים. 17 שנים האישה הזאת עגונה. אנחנו נצא לפרסומות אם יהיה לנו חידושים בנושא אנחנו נקטע את הפרסומות ונחזור אליכם, תהיו עם יד על הדופק או עם אוזן על הדופק, גם אנחנו".

יעקבי מסביר במכתב לרשות השנייה: "כידוע, שופט ודיין אומר את דברו אך ורק באמצעות החלטות ופסקי דין. כללי אתיקה לשופטים ודיינים אוסרים עליהם להתראיין בלא היתר, ואין מתקבל היתר לראיון בענייני תיק הנידון בפניהם. פנייה אל שופט או דיין בעניין המתנהל לפניהם מעלה מיניה וביה חשש להשפעה בלתי הוגנת על ההליך השיפוטי".

מנכ"ל בתי הדין מבקר את התנהגותה של העיתונאית: "התנהלותה של הגברת חסון אינה עולה בקנה אחד עם החוק, התקנות ועם כללי האתיקה הבסיסיים. אופן השתלחותה באב בית הדין שלא נענה לה ודבריה עולים לכאורה לכדי דברי זילות כלפי בית הדין בניגוד לסעיף 255 לחוק העונשין".

לדבריו: "הגברת חסון היא כתבת ותיקה ומנוסה ואמורה להיות אמונה על החוק ועל כללי האתיקה, והיא אף עסקה בתפקידי ניהול ועריכה בכירים. התנהגותה הפסולה עלולה להביא גם כתבים צעירים ללכת בעקבותיה ולפרוץ את הסכר החוקי והאתי".

"אשר על כן", מסיים המנכ"ל את מכתבו, "אבקשך לבדוק את הנושא לעומק ולהסיק את המסקנות המתבקשות והאמצעים הנדרשים כדי שלא יישנה מקרה דומה בעתיד".

העיתונאית איילה חסון מסרה בתגובה ל"כיכר השבת": "נדמה לי שהתגובה צריכה להיות של הרבנים איך קורה שבישראל בשנת 2017 משאירים אשה עגונה במשך 17 שנה כי בעלה מעדיף להיות 17 שנה בכלא העיקר שלא לתת לה גט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר