פרסום ראשון

בנווה יעקב החליטו באסיפת חירום: שביתה בגני הילדות

ה'דיל' בין ברקת לראשי 'דגל התורה' לא מספק: טענות קשות של תושבי השכונה הירושלמית בעקבות אי הקצאת מבנים לגני ילדים בקרבת מגוריהם, כפי שנדרש, ואיומים בשביתה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: כיכר השבת)

פרסום ראשון: למרות ה'דיל' בין ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ל'דגל התורה', בנווה יעקב מאיימים להשבית את הלימודים בגני הילדים, עקב אי הקצאת מבנים. אמש (מוצאי שבת) התכנסו עשרות הורים מרחוב רביץ בשכונת נווה יעקב, לכנס שעסק בשנת הלימודים הקרובה, אחרי שהעירייה סירבה להקצות מבנים לגנים ברחוב.

מדובר ברחוב שאוכלס בשנתיים האחרונות במאות משפחות חרדיות, אך למרות הפניות חוזרות ונשנות למחלקת החינוך בעירייה, זו שיבצה את כל הילדים בגנים בשכונת 'קמניץ' הוותיקה, כשהמרחק בין בנייני המגורים ברחוב לבין הגנים עומד על כ-25 דקות.

במהלך הערב נמסרה סקירה ארוכה להורים על כל מהלכי הדברים ועל האופציות שעל הפרק. בכינוס הובע כאב רב של ההורים על התעלמות אגף החינוך בעירייה משך כל השנה ועל דחיית בקשה מינימלית זו.

בנוסף, העסקנים העלו את סוגיית התחבורה הציבורית בשכונה שעדיין לא הגיעה לכלל פתרון. לדבריהם, לא ניתן לשלוח הורים עם ילדים קטנים לגנים במרחק הליכה כה גדול, ללא כל פתרון של תחבורה ציבורית. "זהו דבר שאין לו אח ורע בשכונות אחרות שעדיין לא מאוכלסות וכבר יש שם תחנות ותחבורה, וכל זאת למרות שחברי המועצה סידרו הכל מול כל הגורמים החיצוניים, עד שברוך השם הגיעו לישורת האחרונה - ואז נלקחנו כבני ערובה לוויכוחים פנימיים באגף התנועה שרוצה להכריח את תושבי רחוב וינוגרד על הקמת מסוף לידם".

המודעות שנתלו בבניינים בשכונה (סריקה)

בסופו של הכינוס, שנערך באחד מבתי המדרש בשכונה, קיבלו ההורים את החלטת ועד השכונה, להשבית את הלימודים בגני הילדים. ההחלטה גובשה וגובתה על ידי רבני השכונה הגאון רבי צבי ובר והגאון רבי ישראל יצחק זילברמן.

העסקנים אף שלחו מכתב לכל הגורמים הרלוונטיים: משרד החינוך, מנכ"ל העירייה, חברי מועצת העיר ואגף החינוך. בנוסף, המכתב נשלח לרבני 'דגל התורה' בירושלים הגאונים רבי דוד כהן, רבי ברוך סולוביציק ורבי יוסף אפרתי, שקיבלו סקירה ארוכה על הנעשה באזור.

במכתבם מבקשים ההורים כי "תינתן התחייבות ברורה וכתובה כי יקודמו בניית 4 גני הילדים במגרש 30643/34 והם יהיו מוכנים כבר לפתיחת שנת הלימודים הקרובה". עוד מבקשים ההורים כי "אחד מהגנים יאוכלס במיידי ברחוב רביץ 17, בדירה שכבר נמצאה כראויה על ידי רשת הגנים", שתושבי השכונה יקבלו התחייבות ברורה שתוכנס תחבורה ציבורית לרחוב וכי תיפסק "התליית בני רחוב רביץ כבני ערובה לבניית מסוף, כשאין זה נוגע טכנית כלל - בהודאת כל הגורמים".

המכתב לראש העיר ניר ברקת (סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר