לראשונה בישראל

מזכ"ל האו"ם יפגוש את משפחות השבויים

אנטוניו גוטרש יבקר בפעם הראשונה בישראל, לביקור שיימשך ארבעה ימים, במהלכם יוצג בפניו המצב הביטחוני בעיקר בנושא התעצמות איראן בסוריה והברחות הנשק ללבנון (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אנטוניו גוטרש (צילום: שאטרסטוק)

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש יגיע הערב (ראשון) לביקור ראשון בן ארבעה ימים בישראל וברשות הפלסטינית במסגרת מסע במזרח התיכון. במסגרת ביקור זה ייפגש עם משפחות השבויים הישראלים אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם שעבאן א-סייד.

מי שייעדר מהמפגש תהיה משפחת גולדין שבאותה שעה אמורה להשתתף באירוע אחר בשומרון.

גוטרש הפורטגלי ייפגש עם הנשיא ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג.

הביקור שלו מגיע בתזמון חשוב מאוד מבחינת ישראל על רקע ההתבססות של איראן בסוריה כחלק מהסיוע לאסד. ישראל מתכוונת להעלות בפניו את הנושא, לדרוש מעורבות בינלאומית כדי לעצור את ההתעצמות המסוכנת של איראן בסוריה, לעצור את הברחות אמצעי הלחימה מסוריה לחיזבאללה בלבנון ולבקש שכוח יוניפי"ל יגביר את הפעילות שלו בדרום לבנון כדי למנוע הפרות של החיזבאללה.

ישראל תציג בפני גוטרש חומרים מודיעיניים עדכניים בנושא והוא צפוי להיפגש עם בכירים במערכת הביטחון ובהם גם סגן הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש אמ"ן הרצי הלוי.

בנוסף, המזכ"ל ייפגש גם עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב פולי מרדכי שיציג לו את מדיניות ישראל בשטחים, הפרויקטים והאתגרים מול חמאס וניצול ערוצי הסיוע של ישראל.

המזכ"ל ייצא לסיור במסוק בשמי ישראל בליווי סגן הרמטכ"ל האלוף כוכבי ועם שגריר ישראל באו"ם דני דנון. כמו כן ישתתף באירוע חדשנות ישראלית במוזיאון ישראל ויציגו בפניו טכנולוגיות ישראליות שמצילות חיים בכל העולם ומסייעות למדינות עולם שלישי.

כמו כן יבקר ברשות הפלסטינית ובמתקני או"ם בעזה. בפתח ביקורו ביקש גוטרש להניח זר על קברו של ידידו, נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. באותה ההזדמנות יניח זר גם על קברו של חוזה המדינה הרצל. במהלך ביקורו בישראל צפוי המזכ"ל לפגוש את שליחו של נשיא ארה"ב למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט שיעזוב את האזור ביום רביעי. האו"ם הוא חלק מהקוורטט שמלווה את תהליך השלום. ביום רביעי הקרוב ינאם גוטרש בבית התפוצות.

שגריר ישראל באו"ם דני דנון שיתלווה למזכ"ל בביקורו בארץ אמר: "דווקא מול הניסיונות לפגוע בישראל בזירת האו"ם, אנו מצפים להציג בפני המזכ"ל את פניה האמתיות של ישראל, הישגיה המרשימים ותרומתה לעולם וכן את המציאות המורכבת והאתגרים שאנו מתמודדים עמם במזרח התיכון הסוער".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר