טענות במוסד של החסידות הסגורה

"נדרשנו לשלם 25,000 ש"ח כדי שבתנו תתקבל ללימודים"

משפחות מחסידות דושינסקי טוענות כי נדרשו לשלם סכום של 25,000 ש"ח בכדי שבנותיהן יתקבלו ללימודים בבית הספר של החסידות. בת שהוריה לא שילמו - הושארה יום שלם מחוץ למוסד (חדשות)

אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מאיר אלפסי / כיכר השבת)

שמונה משפחות מחסידות דושינסקי המתגוררות בשכונת גבעת ירושלים בבית שמש, נדרשו לשלם כל אחת בנפרד סכום של 25,000 שקלים בכדי להכניס את בתם לבית הספר של החסידות - כך טוענים גורמים מקרב המשפחות החסידיות בקהילה הסגורה בשיחה עם "כיכר השבת".

לטענת גורמים המעורים בסיפור, בנות המשפחות נשלחו על ידי הוריהן לגנים פרטיים בשכונה בה הם מתגוררים ולא לגנים שמפעילה החסידות, זאת בשל המרחק הרב מהשכונה בה ממוקמים המוסדות. ההורים, כך טוענים מקורביהם, כיוונו לכך שכאשר יגיעו הבנות לגיל בית הספר, הן יועברו לביה"ס של דושינסקי, מאחר ובגיל זה קל יותר לשלוח בנות בהסעה למרחק רב.

השנה, כשהגיעו הבנות לגיל כיתה א', ביקשו ההורים לשלוח את הבנות לבית הספר של החסידות, אולם לטענתם הנהלת בית הספר סירבה להכניס את הילדות למקום בנימוק של חוסר מקום ומחסור בכיתות. לטענת ההורים, הם נדרשו לשלם סכומים גבוהים של כ-25,000 שקלים עבור כל ילדה, זאת בכדי לממן רכישת קראוון לכיתה החדשה שתיבנה עבור הבנות.

בשיחה עם 'כיכר השבת' טוען אחד ההורים, כי נעשה ניסיון להיכנס לאדמו"ר עם הסוגיה בכדי לבקש לה פתרון, אולם הניסיון "נתקל במחסומים" - לדבריו - מצד הנהלת בית הספר.

אחד ההורים, כך נטען, אף העלה את בתו להסעה של בית הספר בכדי שזו תתחיל את שנת הלימודים, זאת מבלי ששילם את הסכום על סך 25,000 ש"ח. אלא שכאשר הבת הגיעה לכיתה, לדבריו, "המנהלת הוציאה אותה מבניין בית הספר" ההורים מספרים כי הבת עמדה מחוץ למתחם בית הספר במשך שעות בשמש הקופחת מבלי שאיש ידע מה קורה איתה ובלי כל פיקוח.

האדמו"ר מדושינסקיא. ההורים ניסו להגיע אליו אך סורבו (צילום: שלוימי טריכטר)

ל'כיכר השבת' נודע כי כאשר אחד ההורים אכן הצליח להשיג סכום כסף מגמ"חים והעביר אותם להנהלת בית הספר, בתו שובצה בכיתה גבוהה יותר ולא בזו המתאימה לה.

בנוסף, הורים אחרים בחסידות החליטו בלית ברירה 'לחצות את הקווים' ולשלוח את בנותיהם למוסדות הפועלים תחת 'החינוך העצמאי' ולוקחים כספים מהמדינה, דבר שנחשב ל"מוקצה" בחסידות דושינסקי.

מבדיקת 'כיכר השבת' עלה כי מדובר במה שמכונה כ"משפחות איכותיות", ולא בסינון של בית הספר על רקע מה שמכונה "אי התאמה".

פנינו לרב גבריאל שישא, מנהל בית הספר בכדי לשמוע את תגובתו לטענות ההורים, אולם הוא בחר לטרוק את הטלפון לאחר ששמע במה מדובר. לכשתתקבל תגובת בית הספר נשמח לפרסמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר