טיפוס קטלני

זוועה באלפים: 5 הידרדרו למוות, קשורים זה לזה

המטפס האחרון בקבוצה ביקש להסתובב ולחזור כי הטיפוס היה נראה לו מסוכן מדי. חבריו לקבוצה הסכימו איתו אבל כשהם ניסו להסתובב, החליקו רובם לתהום של 200 מטרים (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
האלפים האוסטרים (צילום: shutterstock)

בסוף השבוע אירעה התאונה הקטלנית ביותר לעונה זו בהרי האלפים האוסטרים, שגובים מדי עונה את חייהם של עשרות מטפסים אמיצים, בה נהרגו חמישה גרמנים ואחד נפצע באורח אנוש.

הקבוצה טיפסה יחדיו בגובה כ-3000 מטר בקרימל שבאזור זלצבורג, כשהמטפסים קשורים בחבל האחד לשני, ואחד מהם החליק ככל הנראה על קרחון וגרר את חברי הקבוצה לתהום בעומק כ–200 מטר.

מי שחזו בזוועה הם חברי קבוצת מטפסים נוספת שהלכה מאחורי הקבוצה שנפלה לתהום. לפי התיאור שהם מסרו לשוטרים, המטפס האחרון בקבוצה ביקש כנראה להסתובב ולחזור כי הטיפוס היה נראה לו מסוכן באופן מוגזם. חבריו לקבוצה הסכימו איתו אבל כשהם ניסו להסתובב, המטפס השני החליק בשורה.

המטפסים שראו את התאונה, שהתרחשה בסביבות עשר בבוקר, הם שהזעיקו את כוחות ההצלה. חמישה מסוקים נשלחו לאזור התאונה ובשעות אחר הצהריים המוקדמות פונתה הגופה האחרונה.

פראנץ גנסביכלר, מכוח ההצלה שהגיע למקום, סיפר: "השניים האחרונים בשורה ניסו לעצור את ההידרדרות באמצעות גרזני הטיפוס, אך לשווא".

בתוך כך, בתאונה אחרת נהרגו 3 מטפסים איטלקים על קרחון באזור טרנטו באלפים האיטלקים, בנפילה לתוך סדק בקרחון. כמו כן, באזור אינסברוק נהרג מטפס בן 43 כשאיבד את שיווי משקלו ונפל לתהום בעומק 200 מטר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר