גוטרש בישראל

מזכ"ל האו"ם גוטרש ייפגש עם משפחות הנעדרים

מזכ"ל האו"ם החל את ביקורו בישראל במוזיאון יד ושם, בהמשך יפגש עם נתניהו ומשפחות החטופים. מחר יצא לרמאללה וברביעי יגיע לרצועת עזה - אך לא יפגש עם חמאס (חדשות)

גוטרש בביקור ביד ושם (צילום: גיל יוחנן, ynet)

מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש החל הבוקר (שני) את ביקורו בישראל בביקור במוזיאון יד ושם בירושלים.

גוטרש ערך סיור במוזיאון ולאחר מכן השתתף בטקס קצר באוהל "יזכור", שם הניח זר לזכר הנספים וחתם את שמו בספר המבקרים.

גוטרש אמר: "כמזכ"ל האו"ם אני מחויב להילחם באנטישמיות ובכל צורות נוספות של אי סובלנות שלא הצלחנו למגר מן העולם. אני רוצה לשבח את כל מי שעובד ומשמר את המוזיאון יוצא הדופן הזה".

את מזכ"ל האו"ם ליווה שגריר ישראל לאו"ם דני דנון, שאמר לו: "בימים שבהם אנו עדים לגילויי אנטישמיות מזעזעים ומסוכנים, העולם כולו צריך להתייצב מולה ולהוקיע אותה".

גורש מניח את הזר (צילום: עמית שאבי, ynet)

בהמשך יגיע מזכ"ל האו"ם להר הרצל הסמוך, שם יבקר בקבריהם של שמעון פרס והרצל. בהמשך היום ייפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, יו"ר האופוזיציה הרצוג ומתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף יואב (פולי) מרדכי.

לקראת הערב ישתתף המזכ"ל בטקס נטיעת עץ בחורשת האומות ביער ירושלים, שם גם ייפגש עם בני משפחותיהם של החייל אורון שאול שגופתו בידי חמאס ושל הנעדרים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד שחצו את הגבול לעזה.

גוטרש, שנכנס לתפקידו בתחילת השנה, מקיים כעת את ביקורו הראשון בישראל.

מחר צפוי המזכ"ל לצאת לרמאללה, שם ייפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, וביום רביעי ייצא לרצועת עזה. גוטרש לא ייפגש עם נציגים רשמיים של חמאס בעזה, שכן האו"ם אינו מכיר באופן רשמי בחמאס.

בתוך כך, העיתון 'א-שרק אל אווסט' מדווח הבוקר מפי מקורות פלסטיניים כי יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן החליט לעכב החלטות נגד ישראל במועצת הביטחון ובאו"ם כדי שלא יואשם בסיכול יוזמת השלום של האמריקנים. על פי הדיווח, ההחלטה של אבו מאזן התקבלה בעקבות עצות שקיבל ממדינות ערב.

עוד דווח, כי יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, ביקש מאבו מאזן וממנהיגי מדינות ערב לתת לו הזדמנות של כמה חודשים להגשת תוכנית שלום רצינית באזור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר