סערת 'סנהדרין'

יו"ר ועד ההורים: "אין פשרה, אין שום הסכם"

חשיפת "כיכר השבת" על ההסכם שהושג לפינוי חיידר 'סנהדרין', מעוררת סערה • ועד ההורים מבטיחים כי "תהיה מלחמה עד הסוף" • דוד כהן: "אני רוצה שבג"צ יכריע" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
דוד כהן (צילום: כיכר השבת)

חשיפת "כיכר השבת" על הסכם הפשרה שנחתם בין הצדדים על העברת החיידר הספרדי 'סנהדרין' ממקומו הוותיק בירושלים לטובת 'סמינר הישן' בעיר, מעוררת הדים נרחבים, אך לטענת יו"ר 'ועד ההורים' בחיידר - אין שום הסכם, מאחר והם לא עודכנו על כך.

דוד כהן, יו"ר 'ועד ההורים' של החיידר הספרדי 'סנהדרין', טוען בשיחה עם "כיכר השבת" כי לא עודכן על הפשרה המסתמנת בין עיריית ירושלים, 'דגל התורה' ו'החינוך העצמאי' ומנהל התלמוד תורה. לדבריו, גם מחזיק תיק חינוך חרדי בעירייה, צביקה כהן, הכחיש לו את הפשרה וכי הם ימשיכו במאבקם גם בבית המשפט העליון.

"אף אחד לא הביא לנו פשרה", אומר כהן, "לא שמענו על זה, לא דיברו איתנו, אנחנו לא יודעים שום דבר במה מדובר".

יכול להיות שההנהלה של התלמוד תורה חתמה על הסכם בלי ידיעתכם?

"דיברתי עם כולם, מההנהלה, לא נכתבה שום פשרה, זה שקר מוחלט. דיברתי עם המנהל, ועם צביקה כהן, לא היה שום הסכם".

לשאלתנו אם יסכימו לפשרה, אומר כהן: "בוודאי שלא נסכים לפשרה שתחלק את התלמוד תורה, זה נראה לך הגיוני? איך יעלה על הדעת שחצי ילדים ילמדו פה וחצי ילמדו שם? שהישן ילמדו חצי חצי, למה הספרדים? אני רוצה שבג"צ יכריע ואנחנו ננצח".

ב'וועד ההורים' מוסיפים כי בימים אלו הם יוצאים בקמפיין נגד ראש העיר ניר ברקת, תחת הכותרת: "ברקת מחלק את ירושלים", לדבריהם: "הם מנסים לפלג בין הספרדים", ומבטיחים כי "תהיה מלחמה עד הסוף".


כפי שנחשף מוקדם יותר ב"כיכר השבת", המגעים הממושכים הבשילו לכדי הסכם פשרה שנחתם סופית במהלך הלילה והבוקר, לפיו, פינוי מבנה הת"ת יעשה בשלבים ובתנאים מסויימים.

על פי המתווה, החינוך העצמאי הסכים למעבר סופי של סנהדרין למקום אחר ובתוך הזמן שנקבע - אך בשלבים. בשלב הנוכחי יועבר כחצי מהמבנה לטובת סמינר הישן, בעוד חצי ממנו ישאר לת"ת הוותיק שימשיך לפעול במקום - עד לשנת תשע"ט או עד שיימצא מקום חלופי בידי העירייה באזור רוממה.

במקביל, המבנה ברחוב חכמי יוסף בבית וגן שהעירייה ביקשה להעביר אליו את סנהדרין, ישמש עבור מוסד "שיח סוד" לחינוך מיוחד, שיפנה באופן מיידי את אחד המבנים של הרשת, בנין רחב בו הוא שוכן כעת ברחוב המ"ג.

המבנה שיתפנה, יהיה אחד ההצעות שיוצגו ל'סנהדרין' בהמשך המשא ומתן שהעירייה תמשיך לקיים עם הנהלת 'החינוך העצמאי' בניסיון להגיע למקום מוסדר עבור ת"ת סנהדרין באיזור רוממה במהלך השנה הקרובה.

חלוקת המבנה בין 'סנהדרין' ל'סמינר הישן' תתבצע בשלב הראשון בפינוי הקומה התחתונה במבנה לטובת הסמינר הישן. החצר במבנה תשאר בשימוש ת"ת סנהדרין כאשר הכניסה לחצר תהיה על ידי מדרגות מיוחדות. כמו כן סוכם כי אולם הספורט במבנה יהיה בניהול העירייה בלבד.

הפשרה סוכמה לאחר עשרות שעות של שיחות דיונים, פגישות ותיאומים בין מנכ"ל עיריית ירושלים אמנון מרחב, יועץ ראש העיר אברהם קרויזר, כשבחלק מהמפגשים השתתף ראש העיר ניר ברקת. מצד הת"ת ניהלו את הדברים הגר"ב סולובייצ'יק, הרב מרדכי קרליץ, הרב אליעזר סורוצקין מנכל החינוך העצמאי ונציגים מבתיהם של מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אידלשטיין.

ל"כיכר השבת" נודע כי החתימה התבצעה באחד המבואות הצדדיים בטרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון. למקום הגיע ח"כ יעקב אשר ויחד עם יועץ ראש העיר אברימי קרויזר הם ניסחו את הטיוטה הסופית עליה חתם מוטלה קרליץ שהמריא לחו"ל לטובת מגבית לקרן ההסעות. הרב אריה דביר, חבר הנהלת החינוך העצמאי, חתם הבוקר על המתווה.

עוד נודע ל"כיכר השבת", כי במהלך הדיונים על פתיחת שנת הלימודים הודיע החינוך העצמאי לעיריית ירושלים כי הוא מוותר על המבנה שהוצג לו, בבית וגן, בטענה כי אין לחינוך העצמאי צורך בו, לאור הסדרת צרכי החינוך בשכונה ובשכונת בית וגן הסמוכה. בעקבות כך הוצע המבנה ל'סנהדרין' שדחו את ההצעה בשל הרצון שלהם להישאר במקום ובאזור מרכז העיר, בעקבות כך הוצע המבנה ל'שיח סוד', שהם מובילים בתחום החינוך המיוחד.

כמו כן, הוקם צוות משא ומתן משותף לעירייה ולחינוך העצמאי, בו חברים הגר"ב סולובייצ'יק, מרדכי קרליץ, יועץ רה"ע אברהם קרויזר ונציגי המוסדות של הסמינר וסנהדרין, במטרה להגיע לביצוע של יתר שלבי הסיכומים לטובת המוסדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר