ההורים חוששים

סערה: הרישום לישיבות קטנות החל כבר בתחילת השנה

בימים אלו החל גל פניות לת"תים במודיעין עילית של הורים לילדים בכיתות ח', החוששים שבנם יאחר את המועד שהוקדם לפתע. ל"כיכר השבת" נודע על תיאום מוקדם בין שני חיידרים מובילים (חרדים)

אילוסטרציה (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

מספר ישיבות קטנות במודיעין עילית החלו את הרישום לקראת שנת הלימודים תשע"ט, כבר עם תחילת שנת הלימודים הנוכחית לפני ימים ספורים ואף מעט לפני כן. הדבר יוצר כעת גל פניות לתלמודי התורה בעיר מכיוון ההורים לילדים שבכיתות ח', החוששים שבנם יאחר את המועד שהוקדם באופן פתאומי.

ל"כיכר השבת" נודע, כי שני תלמודי התורה המרכזיים בשכונת 'אחוזת ברכפלד' בעיר ניסו היום (שני) לתאם ביניהם עמדות כדי לבלום את הקדמת הרישום ההרסנית, ככל הנראה בהצלחה, והדבר עשוי להשפיע על שאר תלמודי התורה בשכונה זו.

מנהל חיידר מוביל בעיר ששוחח עם "כיכר השבת" מסביר: "כל שנה רבני העיר בראשות המרא דאתרא רבי מאיר קסלר והדיין רבי שלמה זלמן אולמן מנסים ככל יכולתם להילחם בתופעת הרישום המוקדם, שהורסת את נפשות הילדים הלחוצים מוקדם. בדרך כלל גם מתפרסם מכתב עם הוראה שלהם לגבי זה, אך למען האמת, רבים לא מצייתים והרישום מתחיל מוקדם מדי".

"מה שקרה הפעם", הוא מוסיף, "שרשמים של שתי ישיבות מוכרות פנו להורים של ילדים מצויינים כדי שיקדימו לרשום אותם לישיבה שלהם. זה קרה כבר בסוף 'בין הזמנים', אך תוך ימים ספורים זה דלף החוצה ונוצר סחרור עצום".

הורה לבן בכיתה ח' מנסה בשיחה ל"כיכר השבת" להסביר את המצב מנקודת המבט של ההורים: "כל אחד מאיתנו לחוץ שמא הילד שלו יפספס את הרכבת. גם אנחנו יודעים שזו תופעה קטסטרופלית ולא הגיונית, אלא שאני לדוגמה חושש להיות 'הצדיק היחיד בסדום' ולהישאר בסוף עם ישיבות נחשלות יחסית".

כך או כך, בימים אלו הנושא הבוער נמצא על שולחנם של רבני העיר, שמצידם טרם בטוחים אם כדאי להם להתערב בו, לאור הניסיון העגום של השנים הקודמות, בהן כאמור הצעד לא הוכיח את עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר