המנהלת מאשימה

"סגן ראש העיר כפה העסקה של מקורבים ואיים על מורות"

במסגרת עתירה של מנהלת שפוטרה מבית הספר ראשית חכמה בביתר עילית, היא מגוללת האשמות חמורות כלפי סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בעיר, בנימין הרשלר. "הבורר הודה שזה פלילי" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דוד קוטלר ויוסי זמיר - פלאש 90. לאישה המצולמת אין קשר לכתבה)

חשיפה: האם בנימין הרשלר, סגן ראש העיר ביתר עילית ומחזיק תיק החינוך בעיר חייב מורות להעביר לכיסו 20% ממשכורתן מרשת מעיין החינוך התורני? כך טוענת פ. ר. מנהלת בית ספר "ראשית חכמה" בתביעה שהגישה נגדו.

ר. פוטרה לאחרונה מתפקידה כמנהלת בית הספר לאחר עימות עם הרשלר, אולם בית הדין לעבודה קיבל עתירה שהגיש פרקליטה עו"ד אבי ביטון והקפיא את הפיטורין. ר. שימשה כמנהלת המוסד במשך שבע שנים, ולמעשה מאז יום הקמתו. לפני כשלוש שנים, העביר הרשלר את ניהול בית הספר לרשת מעיין החינוך התורני.

בפתח העתירה לבית הדין האזורי בירושלים כותב עו"ד ביטון כי כבר מאז הקמת בית הספר, הרשלר התנהל - לדבריו - באופן לא חוקי: "למן תחילת הדרך, התנהל באופן לא חוקי כאשר שילם את שכר המבקשת והמורות במזומן, כפה על המבקשת העסקת מקורביו ובני משפחתו הקרובים ללא כל שיקולים מקצועיים, ועוד כהנה וכהנה".

עו"ד אבי ביטון, מייצג את המנהלת (באדיבות המצלם)

ביטון לא חוסך בהאשמות, וכבר לפני שמתאר את האירועים עצמם, הוא מאשים את הרשלר כמי ש"עשה מעשים פליליים בבית הספר תוך גניבה, סחיטה, ואיומים על צוות המורות".

הפרקליט חושף - לדבריו - את מה שהתרחש לכאורה מאחורי הקלעים בבית הספר היוקרתי 'ראשית חכמה' עם העברתו לרשת מעיין החינוך התורני. לדבריו, הרשלר נפגש "עם כל מורות בית הספר באופן אישי ודרש מהם להחזיר לו לכיסו האישי סך 20% במזומן מהשכר אותו הן מקבלות בתלוש השכר".

ביטון, שכאמור מייצג את מנהלת בית הספר, טוען כי הרשלר "הפעיל לחץ ואיומים על המורות ועל בעליהן, ואיים מפורשות כי מי שתסרב להחזיר לו את הסכום שדרש, תמצא את עצמה מחוץ לבית הספר".

ההסכם עליו לא חתמה המנהלת בגיבוי רשת החינוך

כאמור, לפני כשלוש שנים, העביר הרשלר את ניהול בית הספר לידי 'רשת מעיין החינוך התורני'. אך לדברי המנהלת ר., הרשלר שהיה מודע לעובדה כי בשנה הרביעית היא תקבל קביעות בעבודתה ברשת מעיין החינוך התורני, "החל לחשוש בחודשים שקדמו לסיום שנת הלימודים כי קביעות זו תצר עוד יותר את צעדיו ואת היכולת שלו לשלוט בבית הספר".

לדברי ר., בחודשים האחרונים הכניס הרשלר מנהל חדש בפועל לבית הספר, והאחרון סיפר לה כי הסיבה שנכנס לבית ספר היא בכדי "לעשות קופה", זאת מאחר והרשלר חייב לו חצי מיליון שקל. לדבריה, הרשלר והמנהל החדש "החלו לחבל בתפקידה ובסמכותה של המבקשת כמנהלת בית הספר, שללו מינויים שעשתה המבקשת, ביטלו החלטות שקבלה המבקשת, תוך שהמשיב 2 ושלוחו מאיימים כל העת על צוות המורות כי עליהן להישמע רק להוראותיהם תוך שהם גורמים לפגיעה אנושה בבית הספר עצמו".

ר. מספרת כי לפני כחודש נשלחו נציגים לביתה שבירושלים, וביקשו ממנה לחתום על מסמך שיסדיר את מעמדה. בפועל, לטענתה, היה מדובר ב"ריקון" של הסמכויות שלה. בין היתר נכתב במסמך: "זכות ההכרעה הסופית היא בידי המייסדים", "כל החלטה שתתקבל ע"י המייסדים מחייבת את הגב' לפעול על פיה" וכן, "קביעת מצבת ותפקידי המחנכות חלוקת שעות העבודה, המשרות, תקבע באופן בלעדי ע"י המייסדים". סעיף נוסף ביקש לקבוע כי "כל הוצאה כספית דורשת את אישור המייסדים או מי מטעמם".

החלטת בית הדין לאחר הבוררות

המנהלת טוענת כי היא סרבה לחתום על המסמך, במיוחד מאחר ולדבריה היא כלל לא עובדת תחת הרשלר, כי אם תחת רשת מעיין החינוך התורני. יום למחרת, היא מספרת, כי נפגשה עם מנכ"ל הרשת חיים ביטון שאמר לה לא לחתום על המסמך וכי הוא עומד לצידה.

במקביל, הרשלר פנה לבית הדין המקומי והוציא באמצעות הדיין הרב צבי ברוורמן צו מניעה "האוסר על גב' ר. לעשות כל פעולה עד לבירור העניין בפני בית הדין". לפני עשרה ימים, הרשלר התקשר לר. והודיע לה בשיחת טלפון כי היא מפוטרת. אלא, שברשת מעיין החינוך אליה הועבר המוסד, הודיעו לה כי היא לא מפוטרת. "אנחנו לא עושים שינויים בבית הספר, אי אפשר לעשות שינויים 10 ימים לפני פתיחת שנת הלימודים. נקודה", כדבריו של ישי יזדי, הסמנכ"ל.

עו"ד ביטון טוען כי במהלך פגישת גישור אצל הרב ברוורמן התבטא הרב ואמר: "אני יודע שזה פלילי ולא חוקי".

לאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמה והמנהלת ר. סירבה לחתום על שטר בוררות, פרסם הרב ברוורמן נוסח החלטה: "הרב הרשלר... הם בעלי הסמכות היחידה בכל ענייני בית הספר, לכל דבר ועניין וכל רישום פורמאלי ברשויות אינו יכול לשנות את העובדות בניגוד גמור למצב בשטח ולבעלות של המשיבה"

עוד נכתב בהחלטה כי "על צוות המורות והמזכירות וכל עובדי המוסד, לקבל הוראות אך ורק מהנהלת בית הספר בראשות הרב בנימין הרשלר, וכמובן שקיים איסור מוחלט, להוציא כל הוצאה כספית או לחתום על כל שיק או מסמך, ללא הוראה בכתב של הרב הרשלר או מי מטעמו".

החלטת בית המשפט למנוע את הפיטורין

ובחזרה לסמנכ"ל הרשת יזדי. לאחר שהדגיש כי הרשת עומדת מאחורי המנהלת, אמש (ראשון) הוא התקשר לר. והודיע כי "בעקבות מה שקרה... המנכ"ל תמך בך לאורך כל הדרך ולא השתנה משהו מהותי, אבל כעת בגלל הכאוס שנוצר והמירמור החלטנו שבשלב זה נכניס מישהי אחרת לניהול ונראה לאן הדברים מתגלגלים". למעשה, ר. פוטרה מתפקידה גם על ידי הרשת, ללא שימוע ולמרות שהובטח לה כי הרשת עומדת לצידה.

כאמור, בית הדין לעבודה קיבל את הבקשה של ר. והוציא צו מניעה על פיטוריה עד להחלטה אחרת. בהחלטה שכתבה היום השופטת שרה שדיאור נאמר: "ניתן בזה צו ארעי האוסר על המשיבים או מי מטעמם לשנות מתפקידה של המבקשת כפי שהיה בפתיחת שנת הלימודים הקודמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר