סודות היין

נמצא היין העתיק בעולם - בן אלפי שנים

בחפירות ארכיאולוגיות שנערכו באיטליה ליד סיציליה נמצאו כדי יין כמעט שלמים עם שאריות יין בן אלפי שנים. החוקרים בודקים כעת במעבדות את השאריות העתיקות בעולם (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

אנו יודעים שהטכנולוגיה מתקדמת כל העת אבל יש דברים שעל פי ההערכות את סודם ידעו אפילו טוב יותר בימי קדם, אחד מהם הוא ייצור היין.

היין האיטלקי העתיק ביותר בעולם נמצא במהלך חפירות, והוא מתוארך כמעט לזמן בריאת העולם. עד כה חשבו חוקרים כי ייצור וצריכה של יין התפתחו באיטליה לפני 1,300-1,100 שנים בלבד, ואילו התגלית הזו שופכת אור חדש על ההיסטוריה של היין.

התגלית נמצאה בחפירות ארכיאולוגיות באזור הר מונטה קרוניו באגריג'נטו - עיר השוכנת בדרום סיציליה שבאיטליה. האתר משויך לתקופה הכלקוליתית המתאורכת על פי החוקרים בסמוך לבריאת העולם, ונמצאו בו כדי אחסון שלמים ששימשו כמאגרי יין. מצבם הטוב של הכדים מאפשר לשאוב את משקעי הנוזל מהדפנות, שכן יין במצב נוזלי לא נמצא כעבור כל כך הרבה זמן.

החוקר הראשי, ד"ר דיוויד טנאסי מאוניברסיטת דרום פלורידה שבטמפה, ערך ניתוח כימי של ממצא המשקעים. החוקרים נעזרו בשיטה ייחודית כדי לבחון את הממצאים ישירות במצב שבו שאריות היין נמצאו - ללא הכנות כימיות מיוחדות. החוקרים מצאו בתרכובת חומצה טרטרית וכן סודיום - חומרים שנוצרים באופן טבעי בתהליך הכנת היין.

החוקרים הוסיפו כי נדיר מאוד להצליח ולנתח תרכובת עתיקה כל כך, אולם התמזל מזלם והם הצליחו לחפור כדים במצב שלם כמעט לחלוטין, מה שהקל על המשימה ואפשר להם לבצע ניתוח של החומרים המצויים במשקעים. כעת מנסים החוקרים להכריע בשאלת השאלות: אם מדובר ביין אדום או ביין לבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר