אגוזי המלך שיגרמו לכם להצליח בדיאטה

על פי מחקר שנעשה בבית החולים "בית ישראל" שבבוסטון, אכילת אגוזי מלך תשפיע על המוח שלכם, והקולות שקוראים לכם לזלול באופן תמידי ייחלשו במעט (בריאות)

אגוזי מלך (צילום: שאטרסטוק)

רוב האנשים בעולם נמצאים בכל רגע נתון או אחרי דיאטה, או לפני דיאטה, או ממש באמצע. ככה זה שהרצון להיראות טוב כ"כ חזק והרצון לאכול כל הזמן לעתים חזק יותר. אך מחקר חדש יכול לעזור לכם בנסיון להרגיע את הרצון הבלתי פוסק בלאכול.

על פי מחקר שנעשה בבית החולים "בית ישראל" שבבוסטון, אכילת אגוזי מלך תשפיע על המוח שלכם, והקולות שקוראים לכם לזלול באופן תמידי ייחלשו במעט.

המחקר שפורסם בכתב העת "Diabetes, Obesity, and Metabolism" בוצע על עשרה מטופלים המאושפזים עקב כך שהם סובלים מהשמנת יתר. החוקרים נתנו במשך עשרה ימים לחלק מהמטופלים שייק המכיל 10 גרם אגוזי מלך ולאחרים שייק הנראה זהה לזה שמכיל אגוזים, אך הוא היה ללא אגוזים, לאחר מכן נתנו להם החוקרים חודש בו הם אכלו כפי שהיו רגילים ובסיומו קיבלו את השייק שלא קיבלו בפעם הראשונה.

במהלך המחקר, נערכו סריקות במוחם של הנבדקים בטכנולוגיית דימות תהודה מגנטית תפקודי (fMRI). במהלך הסריקות הם צפו בתמונות מגרות של מזון לא בריא במיוחד, וכן בתמונות של מאכלים בריאים יותר, אך לא מגרים. לאחר מכן, נשאלו המטופלים מספר שאלות בכדי לקבוע את מידת הרעב של כל אחד מהנבדקים.

המסקנות אליהן הגיעו החוקרים הן כי האנשים ששתו את השייק שמכיל אגוזי מלך דיווחו על תחושת רעב חלשה יותר בהשוואה לאלו שצרכו משקאות עם שבבים שמזכירים אגוזי מלך. המסקנה השנייה והמעניינת יותר שהתבססה על סריקות המוח, מצאה כי חמישה ימים של אכילת אגוזי מלך, שינו במידה ניכרת את האופן שבו מוחם של הנבדקים פעל.

החוקרים הסבירו את התוצאות בכך שחלקה הימני של האינסולה במוח – האזור השולט בין היתר על השליטה העצמית והשובע, היה פעיל יותר בהשוואה למוחם בתחילת הניסוי. החוקרים מעריכים כי אחד החומרים שבאגוזי המלך מאותת למוח שלא לאכול יותר, ומאפשר לנו לשלוט בצורה טובה יותר בדחף לזלול מזונות משמינים, שעלולים להזיק לבריאות.

אמנם זהו מחקר חדש ולא וודאי, אך זה לא המחקר הראשון שמנכס לאגוזי המלך סגולות בעלות ערך דיאטטי. בעבר כבר הוכיחו כי האגוזים הללו מסייעים לירידה במשקל, כמו גם בחיזוק בריאות הלב, ובהעצמת תפקוד המוח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר