אל מול האלפים

נתניהו: 'לא תהיה עוד עקירת יישובים בארץ'

ראש הממשלה, נתניהו, נשא דברים בכנס 'אורות היובל' בשומרון לעיני אלפי משתתפים והבטיח כי לא יהיו עוד פינויי ישובים "השומרון הוא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל" (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (ב') באירוע המרכזי לציון חמישים שנים להתיישבות היהודית בשומרון שנערך תחת הכותרת "אורות היובל" כי "אנחנו כאן כדי להישאר לתמיד", והבטיח: "לא תהיה עוד עקירת יישובים בארץ ישראל".

הנאום נאמר בנוכחות אלפים מתושבי השומרון שהגיעו אל אזור התעשייה ברקן כדי להשתתף בחגיגות שבהן נכחו פוליטיקאים רבים ביניהם שרים רבים וחברי כנסת לצד אמנים וזמרים כאברהם פריד ועוד.

"זוהי נחלת אבותינו, זוהי ארצנו. חזרנו לכאן כדי להישאר לתמיד. לא תהיה יותר עקירה של יישובים בארץ ישראל. לא ייעקרו יישובים. אגב זה הוכח - זה לא עוזר לשלום. עקרנו יישובים, מה קיבלו? קיבלו טילים. זה לא יהיה יותר. ויש סיבה שנייה שאנחנו שומרים על המקום הזה - השומרון הוא נכס אסטרטגי של מדינת ישראל. הוא מפתח לעתידנו כי מהמצוקים הגבוהים הללו, המצוקים הגבוהים של הר חצור, נראה את הארץ מקצה אל קצה", אמר נתניהו.

נתניהו אמר לחוגגים כי הוא אומר גם למנהיגים הזרים שבאים לכאן: "דמיינו שעל הפסגות הללו היו כוחות איסלאם קיצוניים. זה היה מסכן אותנו אבל זה היה גם מסכן אתכם, את כל שכנינו. את האזור כולו ולמעשה את המזרח התיכון כולו. לאור כל מה שמתרחש סביבנו במזרח התיכון אפשר רק לדמיין את התוצאות, אבל קודם כל עלינו - על כביש 6, על שדה התעופה בן גוריון. ולכן איננו מוותרים או מתקפלים - אנחנו שומרים על השומרון. מול מי שמבקשים לעקור - אנחנו נעמיק שורש, נבנה, נחזק וניישב".

נתניהו נזכר: "הגעתי לכאן בפעם הראשונה לפני 50 שנה. אני זוכר את המסעות שלי כאן בתור חייל בשומרון, שהתרגשתי שאני דורך על אותם מקומות של אבות אבותינו, ידעתי לאן אני הולך והכרתי כל מקום כי קראתי עליו בספר הספרים. אני זוכר את הערפל הסמיך על הר גריזים בשעת בוקר מוקדמת, אני זוכר את ההתרגשות שאחזה בי כשהגעתי לשילה במקום שבו עמדה מלכות ישראל".

"אני חייב להגיד לכם - הנוף היה מדהים, ההתרגשות שלי לא ידעה גבולות, אבל גם השממה הייתה מדהימה ואמרתי לעצמי 'איך יכול להיות שהמקום הזה, שהוא כל כך מרכזי בתולדות עמנו וארצנו, איך יכול להיות שהמקום הזה שומם?'. אמרתי שיום אחד יהיה פה יישוב גדול ויום אחד יהיה פה מוזיאון. ממש כך. כך חשבתי. טוב שנפלה בחלקי ההזדמנות והזכות לכהן כראש ממשלת ישראל ואחת היוזמות הראשונות שלי הייתה שנקים פה מוזיאון, וכעת באים מכל העולם ורואים את זכותנו על ארץ ישראל".

נתניהו התייחס גם לפסיקת בית המשפט העליון בעניין המסתננים: "אנחנו שומרים בכל חלקי הארץ. לכן בנינו גדרות ועצרנו בזה את גל המסתננים. בעניין המסתננים, יש שלוש רגליים למדיניות שלנו - קודם כל, אותה גדר שבלמה בצורה מסיבית כל הסתננות לתוך מדינת ישראל. שנית, הסכמים שחתמתי עם מדינות באפריקה כדי לקבל את אותם מסתננים. שלישית, אכיפה. אנחנו נצטרך לחוקק חוקים חדשים ולהוציא את המסתננים הבלתי חוקיים אל מחוץ לגבולות ארצנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר