"כולם דומים"

הלבוש החסידי הזהה מנע את מעצרו של חסיד גור בערד

המשטרה ביקשה לעכב חסיד גור שתיעד אדם בערד - לכאורה שלא ברשותו, אולם לא הצליחה לזהות את "החשוד" בשל דמיון רב בין חסידי גור ולבושם - ונאלצה לסוב על עקבותיה ללא המעצר (חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

לא שקט בערד: המתח בין התושבים החילונים והקהילה החסידית בעיר הדרומית ערד - עלה מדרגה בשבועות האחרונים.

לאחר שנחשף ב"כיכר השבת" מכתבם של עסקני החסידות לפיו "מדובר במלחמה של ממש על צביון העיר ועל צרכי הציבור החרדי" המתגורר בעיר הדרומית, הגיבו הפעילים האנטי-דתיים בקמפיין ארסי משלהם, תוך טענות על השתלטותה כביכול של חסידות גור על העיר ערד.

אתמול (שני), עלה הוויכוח מדרגה כאשר תושב העיר הזעיק שוטרים בטענה כי חסידי גור צילמו אותו שלא ברשותו. כוח משטרה שהגיע לשכונה החרדית ניסה לעצור אברכים חרדים, אולם הללו נמלטו לבית הכנסת הסמוך כאשר השוטרים בעקבותיהם.

ניידת המשטרה בשכונה (באדיבות המצלם)

בסופו של דבר, ירדו השוטרים אל מרתף בית המדרש החסידי בו שהה הרב צבי ביאליסטוצקי, מרבני הקהילה. גורם בקהילה מספר כי "מכיוון שהחסידים היו דומים במראה החיצוני, לא הצליחו השוטרים לזהות את החשודים מתוך העשרות שהתגודדו סביבם ונאלצו לסוב על עקבותיהם כאשר חלק מהתושבים בני הקהילה תקפו אותם באופן מילולי".

תושב חרדי בעיר אומר ל"כיכר השבת" כי "המתח בין הציבורים השונים עלה שוב באשמת ראש העיר נציג יש עתיד". לדבריו, "ערד כולה ניצבת על חבית של אבק שריפה שדי בגפרור אחד להצית את כולה. יש זעם על התנהגותו של בן חמו והכל סוער סביב זה" הסביר החסיד.

השוטרים במשרדו של ביאליסטוצקי (באדיבות המצלם)

בעיריית ערד אומרים כי המקרה הספציפי לא הגיע עדיין לידיעתם, אולם "אם אכן זה קרה זה חמור מאוד ואנו מקווים שהמשטרה תטפל בעניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר