הוגש כתב אישום

המדינה: אסי אבוטבול יזם את רצח פרקליטו עו"ד יורם חכם

לאחר חקירה מסועפת הגישה פרקליטות המדינה כתב אישום הקושר ישירות בין ראש ארגון הפשיעה לרציחתם של ארתור רוזן וחכם - מהאחרון הוא "לא היה מרוצה" והורה לחסלו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אבוטבול עם עו"ד חכם (צילום: מוטי קמחי, ynet)

בבית משפט המחוזי בלוד הוגש היום (שלישי) כתב אישום נגד ראש ארגון הפשע אסי אבוטבול בגין רציחתם של עורך דינו יורם חכם ושל ארתור רוזן, 9 שנים לאחר רצח הפרקליט הבכיר שייצג אותו, ברחוב מרכזי בתל אביב.

כזכור, לפני מספר חודשים חלה התפתחות דרמטית בתיק, שהובילה למעצרו של אבוטבול. בחלוף מאה ימי חקירה התגבשה במשטרה ובפקליטות המסקנה כי תיקי הרצח שבהם הוא נחשד פוענחו.

עם הזמן התברר, כי ההתפתחות המדוברת היא הפעלת סוכן סמוי בתאו של אבוטבול בכלא, המרצה שם עונש של 17 שנות מאסר בגין ניהול ארגון פשע. הסוכן שדובב והקליט את אבוטבול הינו אסיר שמרצה בעצמו שנות מאסר ארוכות בגין רצח אחר. זהותו כמובן חסויה מחשש לחייו.

מכתב האישום הבוקר נגד אבוטבול עולה תיאור מעשיו: עו"ד יורם חכם ייצג כזכור את הנאשם לפני כעשור, בעת שאבוטבול היה עצור לזמן קצר. בשלב כלשהו החליט אבוטבול כי חכם ויתר על חקירת עד תביעה במשפטו, ולכן פיטר אותו מייצוגו, בשיחת טלפון מבית המעצר.

אבוטבול מתעמת עם חוקרי המשטרה מול המצלמות (צילום ארכיון: ניצן דרור ואבי חי, ynet)

למחרת כביכול ייושרו ביניהם ההדורים וחכם חזר לייצג את אבוטבול, אך הדבר היה מצג שווא, מאחר והאמשת שאבוטבול הגיע למסקנה כי יש להתנקש בפרקליטו חכם: "הוא לא היה שבע רצון מהישגיו של עו"ד חכם במו"מ שניהל האחרון לסיום התיק בהסדר טיעון".

כדי לממש את המזימה, אבוטבול יצר קשר עם אחרים - שזהותם כעת אינה ידועה - באמצעות מסרים ומכתבים שהוציא מהכלא וקיבל לכלא, גם באמצעות עורכי דין. ואכן, ב-10 ביוני, 2008, הוצמד מטען חבלה מאולתר עם חומר נפץ במשקל של כקילוגרם, עם מערכת הפעלה חשמלית, לרצפת רכבו של עו"ד חכם, כשזה חנה בחניון הבניין שבו שכן משרדו, ולמחרת בערב מטען החבלה הופעל וגרם לפיצוץ בו הוא נהרג, כשנהג ברכבו ויצא מחניון בניין משרדו לרחוב יגאל אלון בתל אביב.

האישום השני, בגין רצח ארתור רוזן, מגולל את העובדות הבאות לפי פרקליטות המדינה: גופתו של רוזן נמצאה לפני 18 שנה מוטלת בצד כביש 2 לא רחוק מאור עקיבא.

תחילה נפתחה חקירה בחשד למעורבות בתאונת דרכים, אך ממצאים שאותרו לאחר מכן העלו את החשד כי מדובר ברצח. גופתו של רוזן נשלחה למכון לרפואה משפטית באבו כביר, ואכן נמצאו בה שלושה קליעי אקדח. גם בזירה שבה נמצאה הגופה נמצאו לאחר מכן תרמילי כדורים וכתמי דם.

לפי הפרקליטות, אבוטבול בעצמו הוא שירה באקדח אותו הצמיד לעורפו של רוזן, מאחר וזה חזר בו מהסכמתו הראשונית לשמש עבור אבוטבול כרוצח שכיר של עבריין אחר. הדריסה אכן אירעה על ידי רכב חולף, כשרוזן ניסה להזעיק עזרה לפציעתו האנושה.

יצויין, כי כתב האישום במסגרת 'פרשה 512' באשמת רצח העבריין משה הדס בשנת 2000 וניסיון לרצח אדם אחר, עדיין תלוי ועומד אף הוא נגד אסי אבוטבול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר