ערב ראש השנה: התפרצות חצבת באוקראינה

בחודשים האחרונים חלה התפרצות של מחלת החצבת באוקראינה, ובמשרד החוץ המליצו לנוסעים לשבע מדינות באירופה להתחסן. מה חושבים רבני ברסלב על חיסונים? (חדשות)

דגימת דם של חולה חצבת (צילום: שאטרסטוק)

בחודשים האחרונים חלה התפרצות של מחלת החצבת במדינות שונות באירופה, בין השאר גם באוקראינה אותה נוהגים לפקוד מידי שנה בימים הנוראים אלפי חסידי ברסלב ושאר עמך ישראל.

בעקבות התפרצות המחלה, לפני כחודשיים פרסם משרד החוץ המלצה לנוסעים לרומניה, איטליה, צרפת, גרמניה, פולין, בלגיה ואוקראינה להיות מחוסנים נגד חצבת כהמלצת משרד הבריאות. על פי הדיווחים, כ-700 בני אדם נדבקו בחצבת באוקראינה במהלך החודש האחרון.

"מומלץ במיוחד לכל הנוסעים לשבע מדינות אלו להיות מחוסנים נגד חצבת לפי ההנחיות של משרד הבריאות, החיסון מומלץ לכלל הנוסעים אבל במיוחד לשבע המדינות הנ"ל. בכל מקרה אין המלצה להימנע מנסיעה למי שאינו מחוסן" נאמר אז בהמלצה.

בעבר נטען כי גורמים שונים בחסידות ברסלב מעודדים הורים שלא להעביר את ילדיהם חיסונים, אולם מוהרא"ש שיק, המכונה "הצדיק מיבניאל" ומי שהיה אחד מרבני ברסלב המוכרים, פסק כי יש לחסן את הילדים בגיל מוקדם, ואף ציטט בנושא את הוראתו של רבי נחמן מברסלב.

"רביז"ל הזהיר מאד מאד לחסן את הילדים כשהם קטנים, ובפירוש גילה דעתו שאפילו בחורף בקור הרוסי וכו', ראוי לקחת את הילדים לחסן אותם, ולא לחשוש מהקור כלל. ואת זה אמר עוד לפני מאתיים שנה כשהתרופות לא היו כל כך מפותחות וכו', על אחת כמה וכמה שהיום צריכים מאד מאד לשמור לחסן את הילדים מכל מיני מחלות וחולאים רעים".

חצבת היא המחלה הוויראלית המידבקת ביותר ואחת המחלות הזיהומיות השכיחות ביותר בעולם למרות שקיים חיסול יעיל נגדה. היא נגרמת על ידי נגיף מסוג מורביליוירוס שתוקף את המערכת החיסונית בגוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר