צפון קוריאה

הדיקטטור חוגג: בן שלישי נולד לקים ג'ונג און

שליטה של המדינה הקומוניסטית המבודדת הודיע רשמית הולדת בנו השלישי זאת במקביל לניסוי טיל מסוכן שנערך מעל יפן ועורר את זעמם של היפנים והעולם המערבי כולו (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מצעד צבאי חגיגי בצפון קוריאה (צילום: משה שי, פלאש 90)

אושר בצפון קוריאה: בן שלישי נולד לדיקטטור קים ג'ונג און ורעייתו רי סול-ג'ו. כך מדווחת היום (ג') סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית "יונהאפ" מפי מחוקקים בסיאול שאותם עדכן בנושא שירות המודיעין הלאומי.

לפי סוכנות הידיעות הדרום-קוריאנית, רעייתו של קים ילדה את בנה השלישי כבר בחודש פברואר. בשנה שעברה היא נעלמה מעין הציבור לתקופה של כמה חודשים, ואחת ההשערות הייתה שהיא בהיריון.

החדשות על לידת ילדו החדש של קים ג'ונג און נפוצו בשעה שבעולם מגנים את צפון קוריאה שביצעה ניסוי נוסף בשיגור טיל בליסטי, הפעם מעל יפן. הניסוי, שלדברי מומחים היה ככל הנראה שיגור של טיל לטווח בינוני מסוג הוואסונג-12, שפותח לאחרונה, בוצע בזמן שכוחות של ארצות הברית ודרום קוריאה עורכים בחצי האי תרגיל צבאי שנתי, שצפון קוריאה מתנגדת לו בחריפות.

לפי דוחות מודיעין קודמים של סוכנות הביון הצפון-קוריאנית, רי נישאה לקים ב-2009 וילדה את ילדם הראשון שנה לאחר מכן ואת ילדם השני ב-2013. קים ג'ונג און הוא דור שלישי לשושלת השלטון בצפון קוריאה, שלא הרבה אנשים יודעים פרטים עליה לאור השלטון הנוקשה שהיא מפעילה.

אף שקים ג'ונג און מופיע בפומבי יותר מאביו המופנם קים ג'ונג-איל, לא ידוע הרבה על חייו האישיים של שליט צפון קוריאה הנוכחי. אפילו תאריך הלידה המדויק שלו ותאריך החתונה שלו לא אושרו מעולם. היכולת להצליח להסתיר את הלידה במשך כמעט חצי שנה מלמדת על השליטה המלאה של קים בתקשורת ובאנשי ארצו.

כמה דוחות של המודיעין הדרום-קוריאני תיארו את אשתו רי כבת למשפחה רגילה, אביה אקדמאי ואימה רופאה. רעייתו של שליט צפון קוריאה ביקרה בדרום קוריאה ב-2005 כשבאה לעודד את נבחרת האתלטיקה של צפון קוריאה באליפות אסיה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר