דרישה לצדק

משפחת סלומון: הירסו את כל בית המחבל

על פי פסיקת בג"צ, הרס צה"ל רק את הקומה בה התגורר וחי המחבל. השבוע, לאחר שהורשעו גם בני משפחתו בסיוע לו, דורשת משפחת הנרצחים להרוס את המבנה כולו (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ההריסה הראשונית (צילום: דובר צה"ל)

משפחת סלומון פנתה לאלוף פיקוד מרכז וליועמ"ש איו"ש, בדרישה להשלים את הרס בית המחבל שביצע את הרצח הנורא של משפחתם בישוב נווה צוף.

המשפחה פנתה לאלוף באמצעות עו"ד חיים בלייכר ממחלקת נפגעי עבירה בארגון חוננו, שמייצג את המשפחה.

הדרישה מגיעה על רקע הרשעתם של בני המשפחה בעבירות של אי מניעת פשע והסתה לרצח, ומשכך מוצדק להרוס את כל הבית.

עד כה הריסת הבית נעשתה רק באופן חלקי, וזאת על פי הוראת בג"צ. בפסיקתו, שניתנה בתשובה לעתירת ארגוני שמאל המנסים להצר את צעדי מערכת הביטחון בהריסת בתי מחבלים, קבע בג"צ כי הקומה העליונה בבית אינה מאוכלסת, ולכן הגם שהיא בבעלות המשפחה אין להרסה. היתר להרוס ניתן רק לגבי הקומה התחתונה, וכך ביצע צה"ל הריסה חלקית של המבנה.

במכתב ששלח עו"ד בלייכר, הוא דורש בשם משפחת סלומון את הריסת כלל המבנה, זאת על מנת ליצור הרתעה במקרה של פיגוע מזעזע שכזה.

תיעוד ההריסה הראשונית. דו"צ

תיעוד ההריסה הראשונית (דו"צ)

"מדובר על פיגוע מהאכזריים ביותר שידעה מדינת ישראל", כתב בלייכר, "רצח בדם קר של שלושה בני משפחה לאחר שהמחבל שמע צחוק של שמחת השבת וחגיגת הולדת הנכד בוקעת מבית המשפחה. נסיבות הפיגוע וסביבת הפיגוע מצדיקות צעד הרתעתי החזק ביותר שיכול להינקט כנגד המחבל וסביבתו".

את הדרישה מנמק בלייכר בכך שהרשעת בני המשפחה של המחבל בעבירות של שיתוף פעולה ברמות שונות, מצדיקה פעולה הרתעתית כנגד המשפחה כולה וממילא הריסה של הבית שבבעלותה בכללותו.

ההריסה החלקית של הבניין בלי החרמה של השטח, כך לטענתו של בלייכר, תיצור מצב בו תוכל המשפחה לבנות בנקל את ביתה מחדש. "לצערנו הרס חלקי של הבית מותיר את הקרקע ביד המשפחה וגם מאפשר שיקום של המבנה בעתיד ואינו מרתיע דיו, ובוודאי שלא באירוע חמור כזה", דברי בלייכר. את המכתב הוא חותם בדרישה: "אבקש בשם המשפחה ובשם עם ישראל להשלים את המלאכה להרוס את המבנה כולו ולהותיר את הקרקע ביד מדינת ישראל".

הנרצחים אלעד, חיה ויוסף סולומון הי"ד

בהתייחס למכתב, מסר עו"ד בלייכר המייצג את משפחת סלומון: "הצורך בהרתעה כלפי המרצחים האכזריים האלה גובר מיום ליום, אך לצערנו עתירות של ארגוני שמאל לבג"צ פוגעות בכח ההרתעה של ישראל. נוצר מצב, בו למרות החוק המתיר החרמת והרס בתי מחבלים, צה"ל נמנע מזה ומסתפק בהרס בפינצטה של קירות בודדים בלא החרמה של השטח. ראינו את המחבל עצמו מחייך בבית המשפט, וההרתעה כמעט ולא קיימת. אני קורא גם לגופים האזרחיים לקום ולתמוך בממשלה ובכוחות הביטחון להגביר את ההרתעה נגד המחבלים", דברי בלייכר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר