המאבק הבא בעיר התורה?

משרד הדתות החל בהליך לבחירת רב חדש לעיר בני ברק

משרד הדתות החל בהליך לבחירת רב חדש לבני ברק במקומו של רב העיר הרשמי, הרב שלמה קורח • הרב לנדא, הרב בפועל, אינו מכהן במינוי רשמי מטעם משרד הדתות אלא מטעם העירייה (חדשות)

ישראל כהן וישי כהן | כיכר השבת |
הגרמ"י לנדא והגר"ש קורח (צילום: יהודה פרקוביץ ויעקב כהן )

האם המאבק הבא בעיר בני ברק בפתח? משרד הדתות החל בהליך לבחירת רב חדש לעיר בני ברק זאת לאחר שרב העיר הרשמי, הגאון רבי שלמה קורח, הודיע כי יפרוש מרבנות העיר עם בחירת הרב החדש, כך נודע ל"כיכר השבת".

יצוין כי רב העיר המכהן, הרב קורח, קרוב לגיל 80, הגיל בו ממילא מסתיימת כהונתו.

שר הדתות דוד אזולאי פרסם הודעה רשמית בדבר הצורך לבחור רב עיר בבני ברק. "לפי תקנות שירותי הדת היהודיים (בחירת רבני עיר) בהתאם לתקנות 6(ב) לתקנת שירותי הדת היהודיים (בחירות רבני עיר) אני מודיע כי יש צורך לבחור רב עיר בבני ברק", כותב השר אזולאי בהודעתו.

עוד נאמר כי "מועד פרישתו של רב העיר המכהן יהיה ביום א' בטבת ה'תשע"ט (9 בדצמבר 2018)או במועד בחירתו של הרב החדש, לפי המוקדם".

ל"כיכר השבת" נודע כי המועמד הזוכה לתמיכת ראש העיר בני ברק חנוך זייברט ולתמיכה של סיעות נוספות בעיר, הוא הרב שמואל צברי.

יצויין כי כיום משמש בתפקיד הרשמי כרב העיר, מטעם משרד הדתות והמועצה הדתית - הגאון רבי שלמה קורח, אולם רב העיר בפועל הינו הגאון רבי משה יהודה לייב לנדא שממלא מקום אביו, שנחשב לרב מטעם העירייה ומקבל ממנה את משכורתו, אך מוסמך על ידי הרבנות לתת הכשר - ומתוקף כך מעמדו נחשב לאיתן מבחינה ציבורית, אך הדבר לא מונע עריכת בחירות לרב חדש.

עם זאת, כוחו של הרב לנדא אינו מסתכם רק בבני ברק לאחר שהכשרות שלו הפכה למותג חזק בקרב כלל הציבור ומשכך יהיה מעניין לעקוב ולראות האם וכיצד ישפיעו הבחירות בעיר.

הרב קורח עם הרב שמואל צברי (באדיבות המצלם)

כמו כן השאלה הינה האם בסופו של ההליך ייבחר לתפקיד רב שיחזיר לעצמו את הסמכויות וההשפעה של 'רב עיר' על חשבונם, אולי, של רבנים שעלולים להיפגע מהליך זה.

זאת ועוד, בעבר, גדולי ישראל מרנן הסטייפלר והגרא"מ שך למינוי רב מטעם המדינה בעיר בני ברק, מעניין יהיה לראות האם הכוונה כעת למנות שוב רב לעיר, לאחר עשרות שנים שבהם הביעו גדולי ישראל התנגדות למהלך, תיתקל שוב בהתנגדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר