נאום סוער

שקד: "הציונות הפכה לשטח המת של המשפט"

השרה איילת שקד תקפה בחריפות את מערכת המשפט וציינה את מלחמתה בגירוש המסתננים מדרום תל אביב ומלחמתה בייהוד הגליל • "הציונות הפכה לשטח המת של המשפט", אמרה (חדשות)

השרה איילת שקד היום בכינוס (צילום: Roy Alima/Flash90)

שרת המשפטים איילת שקד שהשתתפה היום (שלישי) בכנס פתיחת שנת המשפט של לשכת עורכי הדין שנערך במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב מתחה ביקורת חריפה על מערכת המשפט.

נאום השרה שקד (צילום: Contact Global Broadcast)

השרה פתחה את דבריה ואמרה: "בישראל של 2017, מדינה שמשטרה החוקתי הוא מארג שתי וערב של זכויות פרט, ללא כל התייחסות בחוקי היסוד שלה להיותה מדינת הלאום של העם היהודי - הפכה הציונות לשטח המת של המשפט. שאלות הנוגעות לה כלל אינן רלוונטיות.

"שאלת הרוב היהודי אינה רלוונטית בשום מקרה, היא לא רלוונטית כאשר אנחנו מדברים על המסתננים מאפריקה שהשתכנו בדרום תל אביב והקימו בה עיר בתוך עיר, תוך דחיקת תושבי השכונות, ותגובת מערכת המשפט בישראל היא פסילה (ופסילה חוזרת) של החוק המבקש להתמודד עם התופעה. יכול להיות שלו הרעיון הציוני היה מונח אתמול באופן אמיתי על השולחן הפסיקה אתמול הייתה נראית אחרת". היא גם לא רלוונטית כאשר משימה ארוכת שנים כמו ייהוד הגליל, שליוותה אותנו מאז ראשית הציונות, ננטשת בפסק דין קעדן..והכל בשם מערכת של הגנה על זכויות פרט".

השרה הדגישה: "מערכת זכויות הפרט בישראל היא עניין שהוא כמעט מקודש בעיניי, אבל לא כשהיא מנותקת מכל הקשר. לא כשהיא מנתקת את עצמה מהייחודיות הישראלית, מהמשימות הלאומיות שלנו, מהזהות שלנו, מההיסטוריה שלנו ומהאתגרים הציוניים שלנו.

"הציונות אינה צריכה להמשיך, ואני אומרת כאן – גם לא תמשיך, לכוף את ראשה בפני מערכת זכויות פרט המפורשת באופן אוניברסלי ובדרך המנתקת אותה מדברי ימי הכנסת ומהיסטוריית החקיקה שכולנו מכירים".

שקד התייחסה לחוק 'יסוד ישראל מדינת הלאום של העם היהודי' אותו מתכוונת מפלגתה להעביר במושב הבא של הכנסת ואמרה: "החוק עושה בדיוק את זה. הוא שינוי כולל. הוא מהפכה מוסרית ופוליטית. הוא מעביר את הציונות ויסודות הזהות הכי בסיסיים והכי עמוקים שלנו מהשטח המת של שיטתנו המשפטית למקום הנכון והמתאים להם - תחת הזרקור המרכזי. זכויות תפסקנה להיות עניין המיובא לכאן בארגזים הנפרקים מאניות בנמל לפי מפרט שנקבע מראש באופן לא ידוע, ולפי הזמנה שלא אנחנו, החברים בכנסת ישראל, נציגי הציבור בישראל, חתומים עליה. זכויות היסוד ישובו ויהיו עניין הנטוע באופן עמוק בשיטתנו הייחודית.

"המתנגדים לחוק סבורים כי החוק יהפוך אותנו לפחות דמוקרטיים. אני, לעומתם, רואה בזכויות הפרט שהכנסת הכירה בהן - אמת לאמיתה, וכך גם בערכים הלאומיים והציוניים שלנו. ואני יודעת שאמת אחת לא יכולה לסתור אמת אחרת.

"הבחירה שלנו בזכויות, העיצוב שלנו אותן כשהוא נעשה בהקשר הישראלי, ומתוך מודעות למכלול האתגרים הלאומיים והציוניים, הם שמקדשים אותן".

השרה סיימה ואמרה: "שאיפתי היא לראות את ישראל כמדינת לאום חזקה ומשגשגת העומדת בהבטחתה לקיומו והצלחתו של העם היהודי, ולצד זה מעניקה בפועל את כל אותן זכויות הפרט להן התחייבה במגילת העצמאות, המסמך המכונן הכי גדול של האומה שלנו - לכלל אזרחיה: יהודים, דרוזים, מוסלמים, נוצרים. ובעניין חובתנו זו כמובן שאין, ולא יכולה להיות, מחלוקת פוליטית".

המפגינים נגד השרה שקד (צילום: יריב כ"ץ ynet)
המפגינים נגד השרה שקד (צילום: יריב כ"ץ ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר