רוסיה פרסה מערכות S-400 ליד בסיס איראני בסוריה

בצל הפגישה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא רוסיה פוטין, תמונות לוויין מראות כי מוסקבה פרסה מערכות הגנה - סוללות טילי S-400 - ליד בסיס טילים איראני בסוריה (חדשות, בעולם)

טיל (צילום: שאטרסטוק)

רונן סולומון תחקירן המודיעין מהבלוג "אינטלי טיימס", השיג בימים האחרונים תמונות לוויין המתעדות כביכול בסיס צבאי רוסי שנבנה השנה במחוז חמה שבסוריה.

הבסיס נבנה בשנה האחרונה בפרבר מערבי של העיר ומהתמונות עולה כי סביב הבסיס נפרסו סוללות טילי S-400 להגנה אווירית, מדובר במערכת ההגנה נגד מטוסים החדישה ביותר של מוסקבה.

על פי הנתונים שמפרסם הבלוגר, הבסיס "דהר ראמה אחמד", מרוחק מהמתקן שנחשף בצילומי הלוויין כ-15 ק"מ בלבד. עוד נטען כי מתקן צבאי איראני

בשם "א-שייח רדבאן", שבנייתו החלה לאחרונה נמצא בסביבת הבסיס הרוסי ומרוחק ממנו 13 ק"מ בלבד ומערכת ההגנה האווירית הרוסית בעצם מגנה עליו גם כן.

נתניהו בתום פגישתו עם הנשיא פוטין (צילום: לע"מ)

על פי טענות של מומחי מודיעין בבסיס האיראני מאוחסנים טילי קרקע–קרקע מתקנים מדגמים "איסקנדר" וטילי חוף ים מסוג "יאחונט". ככל הנראה מערכות ההגנה הרוסיות אמורות להגן גם על הבסיס האיראני הסמוך.

פרסום התמונות של הבסיס האיראני באות יממה לאחר דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי איראן בונה אתרי טילים מדויקים בסוריה ובלבנון.

בתוך כך ראש הממשלה נתניהו נועד לאחרונה בסוצ'י שברוסיה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נתניהו דן עם הנשיא הרוסי על פעילותה של איראן בסוריה ועל התיאום האווירי של 2 הצבאות, הרוסי והישראלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר