המחדל ב'שערי צדק'

תחקיר פנימי חשף: הכשלים שהביאו למות היולדת החרדית

פטירתה של היולדת החרדית בחדר המיון של 'שערי צדק', נבדקה בתחקיר פנימי שגילה, לפי חשיפת 'כאן 11', את הכשלים בטיפול ביולדת שהתפתלה • ביה"ח: "הפטירה - עקב תופעה נדירה" (חדשות)

מיטה ב'שערי צדק'. אילוסטרציה (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

התחקיר הפנימי שערך בית החולים "שערי צדק" על מותה של היולדת החרדית שסבלה מכאבים עזים, מספר ימים לאחר הלידה והתמוטטה ונפטרה בחדר המיון של בית החולים, מגלה את הכשלים בטיפול שקיבלה.

עוד בנושא:

לפי הדיווח של יערה שפירא ב'חדשות הערב' ב'כאן 11', התחקיר העלה כי האישה הגיעה למיון בית החולים שישה ימים לאחר שילדה בבית החולים כשהיא מתלוננת על כאבי בטן עזים.

למרות שהייתה אמורה להיבדק על ידי רופא, לדעת בית החולים - הרופא מעולם לא הגיע לבדוק אותה. בחדר המיון טוענים כי ביקשו שיבוא רופא ואילו במחלקה אמרו כי לא קיבלו את הבקשה.

כעבור מעל לשעתיים וחצי מאז שהגיעה היולדת לחדר המיון, היא קרסה ומותה נקבע.

לפי הדיווח של יערה שפירא, בני משפחתה של היולדת שנפטרה ערכו שיחה קשה עם מנהלי בית החולים, פרופסור יהונתן הלוי, שעדכן אותם כי נערך תחקיר פנימי ותוצאותיו "לא חד-משמעיות". לדעתו של הלוי, כך לפי הדיווח, "בטוח שהיה משהו לא נעים". המשפחה השיבה כי אמה של המנוחה שליוותה אותה לחדר המיון התחננה בצעקות כי רופא יבדוק את בתה וכי מדובר בעניין של חיים ומוות, אך ללא הועיל.

ממשרד הבריאות נמסר כי לצורך בירור האירוע החליט נציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים על הקמת ועדת בדיקה שתבחן את כל ההיבטים".

משערי צדק נמסר ל'כאן 11' בתגובה כי "אכן התקיים תחקיר פנימי של האירוע והתגלה כי אין פערי גרסאות בתוך הצוות. מניתוח תוצאות הנתיחה שלאחר המוות, עולה כי הפטירה היתה עקב קרע של מפרצת עורק הטחול שהיא תופעה נדירה. איתור המפרצת לפני התהוות הקרע קשה עד בלתי אפשרי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר